Bodö!

Japp, igår kväll landade vi då i Bodö efter en lång dags resande! Varje resa för sig tog inte så lång tid men väntetiden i Oslo var lite småseg.

Vi var uppe i ottan och fixade matsäck och oss själva och sen tog vi bussen in till stan. På Säfllebussen och när vi kommit utanför Gbg så dukade vi upp vår frukost och sedan sov vi gott en stund och vaknade ungefär vid norska gränsen. Där blev det påhälsning av Tollen och en liten vovve som sprang omkring i bussen och luktade på allt och alla men ingen verkade ha med sig något dumt! =)

Framme i Oslo så gick vi en sväng på stan men det blev inte lång tid! Dels bar vi runt på våra stora ryggsäckar, dels regnade det så vi hamnade på en exklusiv restaurang och åt lite lunch. Min maträtt hette något i stil med Whopper och det satt fint just då! =) Sen tog vi tåget ut till flygplatsen och checkade in bagaget! Jag tyckte det var så tungt att bära runt på min ryggsäck och när vi vägde in den så vägde den 10 kg, och tänkte på att jag har burit runt på lite mer än det dubbla i det i kroppsvikt... Då var det dock inte koncentrerat till ryggen (som tur var) men ändå en hel del "extra bagage" att bära runt på! Jaja, en parantes... :)

Sen var det dags för flygturen upp till Bodö, och den gick snabbt! Hann knappt upp i luften innan det var dags att landa, och så var vi äntligen framme! Maria och Richard mötte oss på flygplatsen och det var kul att äntligen träffa dem igen! Blev en promenix hem till dem. Ja, de bor väldigt nära flygplatsen... Väl här så packades kylväskan och sen promenixa vi ner till havet där vi satt på en klippa och åt räkor och drack vin! Kan inte bli mycket bättre än så. Vi hade världens utsikt, solen sken och räkorna smakade himmelskt! Tack för en mycket trevlig kväll! =)

Även måsarna fick sig ett skrovmål när vi kastade ut skalen till dem i havet! Japps, ni läste rätt - jag var med och matade måsar, men det var snälla måsar här i Bodö, inte alls som dem i Frölundatrakten! För er som inte följt bloggen så länge kan ni läsa om min måsfobi i
detta inlägg som jag skrev för ett år sedan!!

Nu är det snart dags för lunch och sen ska vi packa in oss i bilen och bege oss på en bilresa på 8-9 timmar! Tror dock det ska bli en trevlig tur för med den utsikten man har här uppe, och med det sällskapet kan det inte bli mycket annat!

Nej, nu ska jag se om Maria vill ha hjälp i köket! =)

Postat av: Karin

Kul att vara ute och resa! :) Och räkor o vin låter inte helt fel det heller, hoppas ni får en fortsatt bra resa!! Hälsa Maria!! Kramar!!

2008-06-21 @ 19:00:22
Postat av: Spessartin

Härligt att ha kommit fram! Appropå tung ryggsäck så är det verkligen viktigt att ha en bekväm en.... när vi vandrade förra sommaren vägde min säck ca 15 kg, men tack vare att den hade en massa msytiska remmar och sånt så kunde man växla och fördela lasten mellan axlar och höfter, men nog känns det. Som tur är vänjer man sig =)

Måsar ja... jag hatar måsar över allt annat nästan. I alla fall de som är i stan och bara skränar och är otäcka. Här här vi inga alls nästan, fastän vi bara bor 5 km från havet, de seglar förbi långt uppe på himlen ibland, men de här verkar fatta att det är ute på skären de skall vara... sen har de väl inge plats här riktigt om man säger... här har vi ju både ormvråk och uggla så kanske finns det ingen plats för fiskmås att flytta in...?

Postat av: Elin

Karin: Ja, det är roligt med resor! =) Färska räkor direkt från fiskebåten är inte helt fel=)

Spessartin: Ja, rätt ryggsäck är viktigt när det ska bäras runt på en del... köpte en ny förra året när vi skulle åka norrut eftersom det blev en del vandring då också, och det är perfekt när man kan spänna runt den runt både höfter och bröst så att den sitter stadigt! =)