Måsar!


Jag vill passa på att utfärda en varning nu så här i sommartider! Och varningen handlar om dessa djur:

       Jajamän, måsarna! Kan verka mysigt med lite måsskrik nere vid havet när man ligger på en solvarm klippa och hör havet klucka! Jo, då tycker t.o.m. jag att det är fint med måsskrik... Men det är tamej f*n inte fint med måsar i industriområden som skriker och attackerar människor! För nästan precis ett år sedan (midsommar förra året) så skulle jag lämna igen en film på Filmtajm här borta, och när jag gick över parkeringen så kom det ca 10 måsar flygande över mig och skrek och höll på! Så jag sprang och ställde mig under ett tak, och sen kom jag knappt därifrån

Knappt en vecka efter det så var jag ute och sprang, och tog vägen över parkeringen vid Hinsholmen. Då hörde jag det där skriket igen och en mås kom rakt emot mig. Jag tvärvände och sprang tillbaka. Troddeatt faran var ur vägen så jag tog en väg som gick längs med parkeringen, men det var ett buskage emellan. Då hörde jag det där förbannade skriket igen och måsj*veln kom rakt genom buskarna mot mig igen!! Jag sprang allt vad jag hade, samtidigt som jag slänge med vattenflaskan så att måsen skulle försvinna, men den hängde med. Till slut sprang jag in i en trädgård och ställde mig där tills måsen försvann! Pulsen var hög denna gång må jag säga, och jag var livrädd!

Nu börjar jag känna samma panikkänslor när jag är ute och går/springer och hör måsarna. Det är ju ungefär vid den här tiden de har ungar, och om ungarna har ramlat så ska de ju vakta dem. Men jag vill inte råka ut för dem. Jag tar t.o.m. omvägar nu om jag ser flera måsar cirkulera i skyn!

Så - om du ser en mås sittandes på en lyktstolpe, eller cirkulera i luften, håll utkik efter en sådan här unge på marken!





Om du har sett båda dessa tecken - ta skydd för annars kan du råka ut för detta:








Eller ännu värre:






Måsliga hälsningar

Hon med måsfobi

Kommentarer
Postat av: MÅSEN

Din lille kyckling ...

2007-06-20 @ 22:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback