Maxitrubbel!

Idag mötte jag upp Andreas i stan efter jobbet, för att kunna inhandla lite prylar inför den stundande Halloweenfesten hos Johan och Linda! det var en lyckad jag, och glada och nöjda åkte vi ifrån stan framåt 17-tiden! :)

Då var det dags att åka till Maxi för att handla. Ovan nämnda par skulle nämligen komma hem till oss på tacos idag, och då behöver vi ju en del saker till detta! På Maxi är det ju så fiffigt att man kan använda självscanner, och detta är ju en bra sak!

Vi gick i godan ro och plcokade ihop våra varor, och i slutet av shoppingturen gick vi åt varsitt håll för att hämta lite olika saker. När jag kommer med med mitt (godis) till vagnen så ser jag att Andreas tagit med sig scannergrejen så jag väntar på honom! Så kommer han... utan scannerggrej och när jag frågar var den är så ser han frågande ut och säger att han satte fast den på vår vagn!

Vi börjar se oss omkring för att se vart han har lagt den, och Andreas ser aningen nervös ut nu. Till slut ser han en annan vagn han känner igen och går dit och kollar. Killen som har den vagnen kommer, och Andreas säger:

"Jag tar den där, jag tror den är min!" Sen pekar han på killens hand för därhar han sin scannergrej! Jag står en bit bort och försöker hålla mig för skratt, och när Andreas kommer tillbaka så brister det och jag börjar skratta okontrollerat! Tårarna rinner, och jag kan inte sluta! Andreas tycker nog detta är värre än att hämta tillbaka scannergrejen och han ställer sig och tittar ner i frysdisken bredvid. Jag försöker lugna mig, men det tar ett bra tag innan jag känner att vi kan shoppa vidare. Småfrustar lite medan vi går mot kassorna, men sen försöker jag iaf lugna mig lite mer och lyckas ganska bra!

Så... självscanning är ju en kanongrej... om man kan hålla reda på sina saker! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Denna sannhistoria är ju en av dom bästa Kal historia jag läst om på länge. Kal o Kal möts på MAXI. Jag skrattar bara jag tänker på situationens allvar.

kram

Skånepäronet

2008-09-28 @ 09:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback