Skönt med långledigt!

Det är härligt att vara ledig ett par dagar i sträck! Slutade tidigt i torsdags, eller jag tog hem lite planeringsjobb från skolan eftersom det är lättare att sitta hemma och skriva in om eleverna, än att sitta på skolan och bli störd stup i kvarten! Andreas hämtade upp mig efter jobbet, och det blev en tur till Ikea!  Där köpte vi en hylla till vår klädkammare, och det blev en Expedit! Den passar perfekt in i klädkammaren och vi har ny många hyllplan att ha kläder i! Vi har nu tömt garderoben i sovrummet  + byrån där inne och fått in alla våra kläder i klädkammaren! Jag har sorterat in alla mina i typ av kläder samt färg, och vi får se hur länge det håller =) Nu längtar jag bara tills vi får bort garderoben ur sovrummet så att vi får ordning där inne också! Ska försöka bära ner en del grejer till källaren idag, så att vi får undan det också! Jag kommer visa bilder när allt är klart och undanstädat, för det blir snyggare bilder då! =)



EXPEDIT Bokhylla



Vad har hänt sen sist då, förutom bokhylleköp? I tisdags sprang jag och Anna en runda ihop igen! Trevligt som vanligt! Blev en runda på ca 9,5 km nere vid havet och det var skönt att komma ut den dan! Under skoldagen hade skolan besök av högste VD'n som kom för att prata med alla och ha lite möte. Jag och L bokade in ett möte med honom för att berätta att alla inte är negativa till en förändring på skolan, och det var inte helt poppis! Men men, vi fick framföra vår åsikt precis som alla andra och det kändes bra! Den 1 april får vi veta vilket mål de har med vår skola, och hur framtiden kommer att se ut!

Onsdan och torsdan förflöt på fint också! I onsdags var det lite middag på Galinis med Emma och Sara efter jbbet, mycket mysigt! I torsdags var det påskfest på jobbet och jag var utklädd till ägg, vilket man kan se på den snygga bilden från förra inlägget! Vi hade kul, och förhoppningsvis hade även barnen det! På kvällen kom Johan och Linda hit på påskbuffé och så spelade vi lite spel och såg på Tv.

I fredags var det sovmorgon! Gott! =) Sen röjde vi och fixade med ovan nämnda klädkammare, jäkla sprat om det nu! =) Vi tog en tur till Freeport där jag hittade 2 par jeans - bir ju snyggt i klädkammaren. =) Körde förbi hos Johan o Linda för en fika, och sen följde Johan med ht för att se hockey! Jag fixade och donade lite under eftermiddan och när killarna stack iväg på pokerkväll så tog jag en joggingtur! Blev en runda på ca 7 km och det var skönt att komma ut! Planen var egentligen intervaller, men med tanke på snön (och lördagens innebandy) så kändes det bättre att jogga på lite lugnt istället! Efter joggingen så blev det lite god mat och sen Let´s Dance!

Gårdagen startade med en rivstart - vaknade av grannen knackade på dörren 7.40, den tid vi bestämt att åka till innebandyn! Blev att kasta på sig kläderna och ge sig iväg! Spelet blev nog lidande av den snabba starten, och bristen på frukost för det var inget vidare igår! Kunde knappt ha kolla på klubban, och ännu mindre på bollen! Energin tog slut nånstans i sista matchen också! Men på något sätt var det ändå kul =)


  
Efter innebandyn så åkte vi vidare mot Alingsås, där mamma skulle ha vernissage på Palladium! Den var välbesökt, och blev ritkigt bra! 9 tavlor fick hon sålt igår också - Bra jobbat!!!! =)  Efter det blev det en tur förbi Stämpelboden och sen hem till mamma och pappa! Där satt Karin och väntade, och vi fikade lite innan vi startade med maten! Jag försökte även få lite kontakt med Linnéa men hon bara sov i magen hela tiden, inte ens en liten spark till moster! Men jag ger mig inte, ska ju ändå vara barnvakt den 30 augusti så vi måste lära känna varandra nu! =)

<------ Där inne är Linnéa!
 

Efter middag, påskäggsvärpning, och lite trevligheter så drog vi hemåt och här hemma blev det film och ostbricka! Såg andra filmen om Irene Huss, och den var bra! Inte lika bra som första, men helt okej iaf! Nu ska jag snart ge mig ut på långpass, och en del av rundan blir tillsammans med Anna! Vädret ser underbart ut - blå himmel och sol så kan nog bli en skön runda! =) Aningen kallt gissar jag på, men det finns ju kläder för det också!

Sen blir det fika med Tom och Anna här, och efter det ska vi ge oss ut till Jeanette och Martin! Mycket trevligheter på en och samma dag! =)

Hoppas du får en skön söndag!!


Kommentarer
Postat av: Karin

Fullt upp hela helgen :) Skojigt! Ja Linnéa har varit väldigt stilla både igår och idag.. men hon längtar tills hon får lära känna sin moster! :) Kramar!

2008-03-23 @ 15:28:22
Postat av: Spessartin

Visst är det skönt med långledigt! Vi har fixat här hemma lite grand och har det bara väldigt bra. Jag har scrappat några layouter jag är väldigt nöjd med, har en som jag bara skall lägga lite till tid på, sen är den också klar! JAg har drabbats av en enorm scrap-lust och nästa vecka är det ju scrapmässa också,
snacka om bra tajming!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback