Se upp i backen...

... annars får ni tusen hål i nacken!!!!!!!! Så skreks det för fulla muggar idag när vi hade pulkaåkningsutflykt (lustigt ord) med jobbet. Jag klämde också ner mig en pulka för det var himla längesen, och det var fortfarande grymt kul! Efter ett par vändor i backen och lite stoj och lek så var det dags för korvgrillning vid skolan och det blev poppis! En väldigt lyckad dag med andra ord, och resultatet blev en eftermiddag med trötta barn (och fröknar).



Efter jobbet stack jag iväg til bilskolan och hann göra klart den sista pärmen av teoripärmarna så nu ska jag ge mig in i datorns värld! Gött! Sen var det dags för körlektion, och den gick bra! Har varit på landsväg och övat höger - resp. vänstersvängar och jag krockade inte en enda gång!




Sitter nu och laddar för veckans tredje löprunda?! Eller iaf andra utomhus, men tredje löptillfället! Kan man räkna löpbandet till löprunda, springer ju bara rakt fram!? =) Veckans träning har sett ut så här:

Söndag (förra veckan dårå, men iaf) Då var det dags för långpass, och även denna vecka hakade Anna på en del av rundan! Himla trevligt, men himla jobbigt när hon sedan springer hemåt och jag ska fortsätta ca 50 min till. Jag började springa hem till henne, och mötte upp henne där! Fick även pratat lite med lille Noah som är ursöt! =) Jag och Anna sprang genom slottsskogen till järntorget och sedan därifrån genom Majorna och vidare över Västra Kyrkogården till Högsbohöjd! När Anna stack hemåt så sprang jag vidare ner mot Frölunda Torg och sedan Näsetvägen till Åkered! Därefter blev det Önnered och så hemåt. Totalt blev rundan 22,65 km och den var avklarad efter 2 timmar och 9 minuter (5,42 min/km).



Tisdag - Snöoväder så det fick bli löpbandet! STartade med 3 km uppvärmning ( 17 min), därefter 3 km med backar (15,35 min) och till sist 3 km med lite tempoökningar (15,01 min) och det hela avrundades med 20 min på Crosstrainern.

Onsdag - igår blev det en lätt jogg utomhus, men det var kallt och snön hade gjort det ganska halt så blev en lugn runda (som det faktiskt skulle vara) och halkade runt lite grann! 6 km - 35.48 min.

Idag - var nog planen någon form av snabbdistans/intervall men det är fortfarande delvis halt ute, så får se vad vi kan göra! Vägarna är bättre nu iaf, och passar på att komma ut medans det är ljust så kan man ju se om det blir hala fläckar! Vore gott att iaf komma ut en sväng för vädret är himla lockande just nu! Och det blir innebandy på lördag så då får jag iaf springa av mig med lite tempo! =)



Nä, dax att ta fram snabeldraken en vända, och sen joggingskorna en vända! Man måste ju underhålla sina saker
=)

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Jag provade att spricka upp för backen här på Äspö igår. Gick inge vidare. Orkade kanske 200 m sen var jag helt förstörd. Gick upp i rask takt, tog 37 min och det var hemskt jobbigt. Dock fick jag såklart mersmak på att springa, som jag alltid får och nu hoppas jag att vädret, hälsan och jobbet tillåter att man kan komma ut kanske två gånger i veckan, det hade varit väldigt skönt!

Postat av: Karin

pulkaåkningsutflykt, hihi, ja lustigt ord! :) Kramar!

2008-03-28 @ 09:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback