Dåligt....

En vecka sen jag uppdaterade sist, det är ju dålig stil! Men varken tidern, eller orken, har infunnit sig och då blir det liksom inget av det hela!

Träningsveckan ska nu sammafattas lite kort:

Tisdag 26/2 Långpass hem från jobbet! Passet blev ca 17,5 km på 1 h 50 min (6.17 min/km) Var ganska tungt och segt att springa denna dag, och kändes inte som ett optimalt pass -varken löpkänslan, eller tidsmässigt. Hade haft studiedag på jobbet innan, så var en lång dag där innan jag kom hemåt. Körde dock en ny sträckning på hemvägen, vilket är trevligt! Från jobbet sprang jag till GÖta Älvbron, och sedan följde jag älven till Järntorget, där jag fortsatte upp för LInnégatan till Slottsskogen. Och sedan via Slottsskogen, Högsbo och Frölunda Torg innan jag kom hemåt! Ganska bra väg, men lite svårt med ny sträckning... :)

Torsdag 28/3 blev det ett snabbdistanspass av modell kortare...  6.5 km blev det på 33 min (5,07 min/km). Körde ner genom Påvelund och Fiskebäck och det är en ganska insprungen runda, vilket är skönt vissa dagar! Hade lite bråttom, och då är det bra med lite snabbdistans för man får ändå ihop ett bra pass =) Efter passet var det årsmöte i hyresgästföreningen, vilket är en annan historia, men jag kan iaf nu titulera mig sekreterare snart!

Lördag 1/3 blev det innebandymorgon! Kul som vanligt, och ganska slitigt! Vi var 8 pers, så körde 4 mot 4 hela tiden, vilket innebar att det inte blev några byten! Men men, man springer på rätt bra och får bra träning av det!! =)

Idag blir det vilodag... inte så mycket för att jag helgar vilodagen, utan för att det var fest igår!
Maria är hemma och hälsar på från Bodö, och då kan det inte bli annat än kalajs! Jag, Maria, Sara och Lotta kom hem till Emma på lite middag och kalasande innan vi drog vidare in till stan! Avenyn no.1 ärades med ett besök av oss, och vi konstaterade ganska snabbt att vi var yngst på stället och för att vara ett ställe med åldersgräns 28 så florerade det ganska många 40-50 +'are där.... men men, vi dansade lite grann, och sedan drog vi vidare till Dancin' Dingo där det blev lite mer dans, innan vi avrundade kvällen! Jag och Maria hann med bussen hem, och fick avnjuta lite av Andreas och Jonas potatissallad innan vi kom i säng! Blev en trevlig kväll, och så kul att träffa tjejerna igen! =

Idag blir det nog inte mycket gjort.... kanske kan komma ut en promenix sen iaf, så att man kan ta del av solen!

~ Hoppas du får en trevlig söndag ~


Kommentarer
Postat av: Karin

Ja, jag har allt kikat in för att se om det har uppdaterats ännu.. men icke, förrän nu!! :) Vad kul med fest med tjejerna! Nu har solen kikat fram här så vi ska passa på att gå promenad! Ha en bra dag! Kram!

2008-03-02 @ 11:59:28
Postat av: Pappa

Hej "Snart Olla-Bella"! Jag är inte så seriös som du i min träning. Märker jag att det blir ont om tid lägger jag ner dagens pass, lägger inte in en snabbdistans! Kanske borde jobba med motivationsträning....
Kram!

2008-03-03 @ 12:23:45
Postat av: Spessartin

Det var så längesen som jag sprang, vi gjorde ju ryck och gjorde klart gästrummet och så blev jag sjuk mitt i allt. Är fortfarande lite sliten efter allt det. Nu är jag hemma denna veckan också, sen väntar tre veckor på Äspölaboratoriet då jag har utmanat han som jag gör testerna tillsammans med att springa uppför arbetstunneln, 3,8 km långt och en stigning på 450 m, jag lär aldrig klara det, för inte den mest vältränade kalrar det. Det är backe precis hela tiden, mer eller mindre, men jag tänker testa och se hur det går!

Postat av: springgirl

jäklar va du håller igång! man får så mycke inspiritation..det smittar av sig!! keep on
måkkan

2008-03-05 @ 22:56:24
Postat av: Elin

Karin: Uppdateringarna dröjer länge på andra bloggar oxå.... *hint, hint* =)

Pappa: Hehe, det är ganska lätt val att göra vissa dagar oxå! =)

Spessartin: Kan tänka mig att ert husarbete sliter en del på kroppen, och att det är en del träning i det! Låter som en kul runda att springa, kanske hänger med på utmaningen =)

Springgirl: Kul att det smittar, det är en bra åkomma att drabbas av och en av de bättre drogerna att fastna i! =)

2008-03-07 @ 19:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback