Dagens snabbdistans

Blir inga bilder från detta pass, sprang så fort så hade inte fastnat något om jag fotat ;)

Uppvärmningen blev 2,15 km  (12.15 min) ner mot Fiskebäck. I slutet av uppvärmningen blev det lite stretch, och byte av iPod, innan det var dags att sätta fart! Hade med mig både min, och Andreas, Shuffle ut idag för min var inte laddad med musik för snabbdistans. Andreas shuffle är alltid laddad med "untz-untz-musik " så tog med den också, och bytte efter uppvärmningen! De väger ju inget så detta var mycket fiffigt av mig! =)




 Jag har den fina rosa, och Andreas har en fin blå! =)

Så ja, då var allt klart för att springa på lite och jag sprang genom Fiskebäck till Påvelund och ner mot Kärringberget. Därifrån sprang jag längs med spårvagnsspåren bort till Grimmeredsmotet, och så upp till Grimmeredsvägen. Två rödljus på vägen stannde dock upp mig lite, och det första rödljuset stoppade även flytet ett tag men kom igång bra efter ett tag igen. På toppen av backen vid Grimmeredsvägen stannade jag klockan och då hade jag avverkat 5.02 km på 24.54 min, vilket ger snittet 4.58 min/km och därmed en mycket nöjd Elin! Målet var att komma under 25 min, vilket jag ju fixade! Den sista backen är inte så lång egentligen men ändå tung och jobbig på något sätt, coh jag visste då att jag var tvungen att ta i för att klara mig under 25 min. och till min hjälp kom ingen mindre än:




Men nejdå, han var inte ute och sprang här i Frölunda... men låten om Henke Larsson satte precis igång nedanför backen och då fick jag lite mer fart! Jag skrev att det var Andreas iPod jag hade va?!

Därefter blev det nedvarvning i 3.07 km (18.20 min) och då träffade jag även på Anna som var ute och gick! Kul att se henne igen. Hon håller på att kurera sig från sin förkylning nu, och förhoppningsvis kan vi springa igen snart!

Nu så är det dags för mig att inta sängläge. Tänkte läsa en stund innan det är dags att möta John Blund! Kännsskönt i hela kroppen nu efter dagens pass, och kul att jag faktiskt känner att jag är snabbare, utan att vara döende på kuppen! Skulle nog kunna hålla tempot ett tag till, men det får bli en annan gång!

På tal om snabbhet så avslutar jag med följande bild.  ~ Godnatt!




Fast Elevator

Kommentarer
Postat av: Maria

Ælskar din nya profil-bild!! Man blir sugen på att springa. Snygg ny design har du fixat på bloggen oxå. Har du fått vår-fnatt? :)
Mitt-i-natten kramar från mig

Postat av: Karin

Förlåt att jag ringde o väckte dig! Du springer och springer!! You go girl! :) Kramar!

2008-03-11 @ 22:10:14
Postat av: Anonym

Maria: Ja, den är härligt vårglad! Kändes verkligen som på bilden då vi sprang vår runda i lördags! =) Vårfnattet är nog ett faktum!

Karin: Ingen fara, somnade ganska direkt igen =) Kram Trötter!

2008-03-12 @ 22:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback