Kortintervaller!

Japp, idag blev det kortintervaller längs havet i Fiskebäck! Kan inte tänka mig bättre ställe att springa intervaller på! I och för sig så tar man ju inte del av utsikten i så stor utsträckning, men det är ändå peppande! =)

Värmde upp med en 3,5 km strcäka i 5.23 tempo ner till startpunkten. Där blev det lite stretch innan jag satte fart! Kände bra att springa och varje intervall var 400 meter! Är riktigt nöjd med alla repetitionerna, och känns bra att jag kunde disponera mig och hålla ungefär samma tempo på alla fem! Efter intervallerna så blev det nedjogg på ca 3 km i 5.24 tempo! Nedan kommer min tabell inkopierad från jogg med tider över alla fem intervallerna!



SträckaDistansTidSnitttidKommentar
Repetition 1400 m 01:323,50 min/km 
Repetition 2400 m 01:283,40 min/km 
Repetition 3400 m 01:283,40 min/km 
Repetition 4400 m 01:303,45 min/km 
Repetition 5400 m 01:273,38 min/km 
TOTALT:
Distans:2 km
Tid:00:07:25
Snitt:3:42 min/km
Snittpuls:85
Maxpuls:90
Kommentarer om träningspasset:
Ca 1 minuts vila mellan varje rep.


Har även hunnit med att tvätta och städa här hemma! Och det blev en tur bort till Frölunda torg för att köpa presenter till två kollegor. En ska sluta hos oss så henne ska vi ge en liten present, och en är klar med en examen och det måste ju också firas! Pysslade även två kort till dem nu ikväll så har vart kul! Var ett tag sen jag pysslade nu, så var skönt att plocka fram sakerna igen!

Nu ska jag ner i tvättstugan och hämta upp tvätten och sen ska jag äta lite kvällsmat innan det är dags att sova! Imorgon blir sista dan innan semestern, känns helt underbart!! =)

Kommentarer
Postat av: Karin

Du gör så fina kort!! :) Härligt att gå på semester, då får du komma och hälsa på mig!! Kramar!!

2008-06-27 @ 10:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback