1.46.22

Nu är vi hemma igen efter en superhärlig helg i Nordnorge! Vi har åkt mycket bil, åkt linbana, vart på Polaria, sprungit halvmara, åkt över hela Lofoten, åkt färja och upplevt midnattssol! Midnattssolen hann vi uppleva både under loppet, och under färjeturen från Lofoten till Bodö, och det var mäktigt!

Kl. 22.30 på lördagen startade vi, tyvärr kunde inte Richard springa för han hade åkt på en förkylning i veckan! Synd, eftersom de har tränat så inför detta, men vi kanske får ge det en ny chans i Oslo i September?! Jag, Maria och Andreas drog oss in till byen en stund innan start, och värmde upp lite och sen bar det iväg!

Jag startade i strax över 5 tempo, och sen höll jag det! Tappade lite vid 13-14 km någonstans och räknade ut att jag skulle komma i mål på 1.47-1.48 men när det var 2-3 km kvar så drog jag upp tempot igen och kom ikapp och tror nog att jag sprang in 1,5 minut eller nåt då! Kändes bra att springa hela tiden, men fick lite ont ischias i mitten av banan någonstans, men det funkade att springa ändå och sen gick det över så var bara att fotsätta! Kändes superbra att komma springandes mot mål, och att dessutom kunna öka lite grann! Var en härlig publik också, så fick mycker hjälp då!

Nu ska vi strax äta och plocka upp det sista här hemma, men det kommer nog en längre redogörelse om resan så småningom! Men tills dess får ni hålla tillgodo med följande bilder som jag tog med mobilen under själva loppet!





             


Kommentarer
Postat av: Karin

Vad bra att loppet gick bra trots ischias! Vad vackert det var där! Kramar!!

2008-06-23 @ 21:53:03
Postat av: Spessartin

Åh vad härligt ni har haft det! Visst är det speciellt med midnattssol, man fattar det liksom inte riktigt! Norge är underbart jag vill så gärna åka till Norge och turista lite i sommar, Trollstigen och gärna Lofoten. Men först bär det av en sväng till Holland, blir också grymt skoj! =)

Postat av: Linda

Åh va duktig du är! Är ju en riktigt bra tid.



Ser fram emot ett längre inlägg om er resa och lite fina bilder från Norge!



Kram

2008-06-24 @ 08:41:46
Postat av: Elin

Karin`: Ja, skönt att man kan springa trots lite smärta.. :)Underbart vacker däruppe, tror jag får ta med Linnéa dit! =)



Spessartin: Å, så det blir Holland i år, vad roligt!! Norge är underbart vackert, och Lofoten var fantastiskt!!



Linda: Tackar! =) Bilderna kommer..... snart.... jag lovar! =)

2008-06-26 @ 17:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback