Stockholm!

Nu är vi hemma i Götet igen efter en härlig vecka i Stockholm! Vi körde upp i måndags, med ett stopp i Alingsås för att besöka Linnéa en helt ljuvlig varelse måste jag säga! Och jag är inte så partisk! ;) Blev lunch hos mamma också innan vi körde vidare mot Huvudstaden!

Vi kom upp till Micke och Nathalite vid 20-tiden nån gång och åt där, och satt och snackade med dem ett bra tag! Kul! =) Sen åkte Micke med oss till lägenheten vi skulle få låna - tack igen, Jonas! Liten var den, men fungerade perfekt för oss!

Tisdag
I tisdags mötte vi upp storebror inne i stan och så tog vi en båt ut till Vaxholm! Ett väldigt mysigt och fint ställe där vi gick omkring och tittade både på utsikt, i affärer, på hus och på museum! Var fint väder och vi fick en härlig dag där ute! Väl inne i stan igen så blev det middag på restaurang OM på Birkagatan (?). Fantastiskt god mat var det iaf, och ett riktigt mysigt ställe! Sen åkte vi hem till Micke och kollade på film! =)

Onsdag
Jag började onsdagen med att springa runt sjöarna som låg nedanför vårt hus. Hamnade lite galet på vägen dit men insåg ganska snabbt iaf att jag var på fel väg så fixade till det och sen kom jag då ner till sjöarna. Fanns en slinga runt som var 5 km, och den var väldigt fin att springa! När vi sen hade ätit frukost och gjort oss iordning så åktevi in till stan och mötte upp Sandra och Marcus som också var och gjorde Stockholm! Vi gick runt med dem på stan, och tog en tur i Gamla stan. Skulle även ha besökt livrustkammaren men när vi väl kom till slottet så var klockan 16.45 oh de stängde 17 så det fick vi skjuta upp en dag! Sen åktte vi hemåt en sväng och bytte om och fixade till oss lite och så tillbaka in till stan! Nu var det nämligen dags för ett besök på restaurangen där storebror lagar maten - Stockholm Fisk! Nu skulle jag kunna sitta osh skriva en massa superlativ om maten och ändå inte kunna beskriva den men det var nog bland det godaste jag ätit och hela upplevelsen runt omkring var väldigt lyxig! Tack Micke för en helt fantastisk kväll! Vad vi åt och bilder på det kommer så fort jag skickat över bilderna från kameran!

Torsdag

Under torsdagen blev det då Livrustkammaren och det var kul! Häftigt hur de har kunnat bevara alla saker i så gott skick! Vi gick runt där ett bra tag och det var spännande! Sen blev det en tur på stan igen, och så åt vi lite innan det var dags för Sandra och Marcus att bege sig till flyget, och då åkte vi hemåt till lägenheten! Åkte ut en sväng till Stockholm Quality Outlet och kikade, men blev inget inhandlat...inte då! Sen handlade vi lite mat och så blev det lugn kväll "hemma"!

Fredag
Startade även denna dag med en tur runt sjöarna, och det är faktiskt ganska skönt att starat med en runda på  morgonen! =) Andreas åkte in tidigare till stan för att möta Tobbe för en fika och sen mötte jag upp honom i stan! Då åkte vi ut till mormor, och så blev det lunch med henne vid Sickla Gallerian! Det hela gick ganska bra faktiskt, och var ganska trevligt! =) Framåt eftermiddagen så åkte vi hemåt igen och städade ur lägenheten och packade iordning och sen åkte vi hem till Micke och Nathalie och åt tacos! Var mysigt att bara vara där lite och ta det lugnt och kvällen blev ganska sen... :)

Lördag
Igår så kom vi iväg nån gång runt 12.... tog en tur förbi Outleten igen och köpte skor til mig, och sen drog vi vidare mot Göteborg! När vi kom till Alingsås blev det middagspaus, och Gosa-med-Linnéa-paus! =) Och sen fram emot kävllen var vi hemma här igen! Skönt att komma hem, och vi såg på film - Morgan Pålsson Världsreporter! Kul film var det! =)

Nu är det två veckor kvar av semestern och vi får se vad vi ska hitta på nu då! Vi var väldigt inne på en resa men priserna stiger så vi får se. Hade ju vart hur skönt som helst, men vet inte om det känns rimligt! Vi håller iaf ögonen öppna, och kikar lite men kikar även på andra förslag så vi får se vad det blir!