Jag dementerar!

I gårdagens inlägg hävdade jag att jag inte kan vara snabb på morgonen, iaf inte när jag springer! =) Jag får nog dementera detta nu och istället hävda motsatsen för morgonens runda var snabb. Kort, men snabb! =) Eller nja... kort och kort, men jag la upp den i två delar och här kommer en redogörelse istället för jag svamlar mest nu!

Jag cyklade ner till Raus kyrka härifrån för jag ville få ihop min sträcka på stigen längs ån, eftersom det är mycket mysigare att springa där. Ska man sen springa ToR härifrån till kyrkan, så blir det ca 6 km till, vilket inte riktigt var min plan för dagen.

Väl framme vid kyrkan så startade jag min tur längs Råån. Härligt att springa på en fin stig som omväxling till all asfalt!  Och solen i all ära, men när man springer är det ganska gott med skugga! =) Var ganska seg i början och tog det lugnt, men sen piggnade jag till. Var inte säker på hur lång sträckan var för det var så längesen vi sprang där, så jag försökte spara på krafterna och tänkte att jag istället skulle försöka få in lite fart på tillbakavägen! Får göra en "pappa-runda" (eller som han pysslade med ett tag iaf - springa ut en bit och sedan ska man ta samma sträcka hem men då snabbare än på utvägen).

Väl framme vid Gantofta stannade jag klockan på 18 minuter, och stretchade lite innan jag vände om hemåt igen! Nu kunde benen få springa lite mer fritt och jag kunde öka lite här och där, så jag fick in lite fartlekar på sina ställen också! Hade inte pulsbandet på mig för ryggen fick lite för mycket sol igår så ville inte ha nåt som skavde där på, och det var ritkigt skönt att bara springa på känsla och öka när jag ville öka, och ta det lite lugnare när det behövdes! När jag började närma mig så att jag hörde E6:an igen visste jag att det inte var speciellt långt kvar, och då såg jag en skylt där det stod Raus kyrka 1 km. Klockan stod då på 10.49 (startade om klockan när jag vände) och då var det bara att öka för det var ju bara ca 1 km kvar! Och när jag kom fram till kyrkan, och stannade klockan så stod den på exakt 14.49 och om den skylten stämde så körde jag sista kilometern på exakt 4 minuter! Har nu
mätt sträckan på iForm och fick den (enkel väg) till 3.45 km, och den skylten satt nog ungefär där det var en kilometer till kyrkan!  Ditvägen gick i 5.13 tempo, och hemvägen i 4.18 tempo så summa summarum - jag kan springa fort på morgonen =)

Kan väl sammanfatta min start på dagen med följande ord;

Längs en slingrande å springandes i skog, och längs med åkermark. I sakta mak startar rundan men så småningom övergår den till lite mer fartfyllt tempo med inslag av fartlekar. Möter lite olika dofter på rundan såsom kossa, får och jordgubbar, och kanske en aning svett.



              
        



Kommentarer
Postat av: Anonym

Råådalen är underbar och Raus kyrka ligger väldigt fint brevid råå ån. Väl värt ett besök om man är i Helsingborg.

2008-07-04 @ 13:13:48
Postat av: Sandra

Vilken härlig löprunda! Förlåt att jag inte hörde av mig till er, men jag läste på din blogg att niskulle hem till Kim o Linda. Det blev träning för mig och Marcus fick spela match i torsdags. Hoppas att ni får det kul imorgon kväll när ni ska ut =)

Lite ändrade planer för Stockholm....vi stannar måndag-onsdag istället för mån-tors. Men vi får höras av snart igen! Kram Sandra

2008-07-04 @ 23:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback