Orust, Dalsland, Stockholm och...

Japps, så var det då semester för oss båda! Det har blivit några dagar i Ellös på Orust, var skönt att komma dit ut! Vädret
var sådär, men uppehåll och lite sol så får väl räknas som helt okej! Den stora grejen var ju ändå att vi under dagarna där ute blev moster, morbror, mormor och morfar! =)  Karin och Jens fick sin lilla sötnos i onsdagskväll och allt gick bra! Bilder och berättelser om henne kommer, jag lovar! Vi hade planer på att hälsa på idag, men de kom hem från bb idag och var trötta så vi väntar lite. Vi ska bort i helgen men på måndag ska vi äntligen få träffa henne! Då har de hunnit vila upp sig och komma till rätta lite också!





I torsdags på vägen hem så åkte vi först till Skaftö och hälsade på Lovisa och hennes familj och det var skoj! Har ju inte träffat lilltjejen på nästan 2 månader... eller som Lovisa sa "Elin, det var längesen vi sågs nu, ungefär 2 år eller så!" Hon har blivit stor nu, blir 6 år till hösten och ska börja förskoleklass minsann! Den lilla stumpan var knappt ett år när jag träffade henne första gången! =) Lovade henne att jag ska hämta henne i skolan lite mer i höst så att vi kan ses lite! =)

Kom hem sent igårkväll så blev ingen löprunda för min del. Det sociala i livet kan sätta käppar i hjulet ibland, men kom iaf ut en sväng idag! Var osäker in i det sista vad jag skulle köra för pass. Först tänkte jag långpass men mest för att "samla" kilometrar i löpardagboken så kändes inte som en så bra anledning =) Så tänkte om för att köra lite intervaller men under uppvärmningen kände jag att det kunde nog bli ett snabbdistanspass istället. Har en fin sträcka på 6,3 km som jag försöker ta emellanåt för att pressa tiden lite på och det kändes som att det var läge för den idag. Så det gjorde ja och avslutade rundan på 29 min 35 s. så det var 4.42-tempo så det blev jag nöjd med! Läst på jogg nu att stafettlagen börjar bli klara, så ska bli spännande att se vilket lag man hamnar i och vilken sträcka det blir! =)

Imorgon ska vi åka till Dalsland med Johan och Linda. I Bengtsfors ska vi hämta ut dressiner och sen cykla till ett vandrarhem och sova där. Tror det var 15 km till vandrarhemmet, men man kan ju ta en längre tur och cykla tillbaka dit sen! Sen på söndag bli det kanotpaddling tillbaka till Bengtsfors! Ska bli skoj! Har cyklart dressin 2 gånger innan, en gång på skolresa i sexan och en gång med familjen! Ska bli kul att testa igen! =)  


  


På måndag ska vi då hälsa på Linnéa, Karin och Jens och sen ska vi vidare till Stockholm! Ska träffa Micke och Nathalie och umgås med dem lite! Sen är Sandra och Marcus uppe så kommer träffa dem också! De kommer på tisdag, men ska på allsång då så på onsdagen ska vi försöka planera in lite med dem! Ska även se om vi får till besök hos mormor på torsdag, eller fredag! Får se lite när vi är där hur vi ska lägga upp dagarna, men ska bli kul iaf! =)

Kommer nog stanna i Sthlm tills helgen nån gång och sen har vi ytterligare två veckors semester! Vad vi ska hitta på då är inte helt klart än,men det lutar åt en resa söderut! Kan vara skönt att vara hemma också, men man blir mer ledig om man komma iväg och jag tycker det vore skönt att komma bort lite innan det drar igång med pendlandet och allt igen! Vi får se... har iaf börjat kika på resor! =)

Nä, nu ska jag mer i tvättstugan och hämta upp det sista därifrån och sen får vi nog packa vår väska för imorgon kl 7 står Johan och Linda här utanför på parkeringen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback