Med en touch av vitlök....

.... sitter jag här och skriver! Var hemma hos Johan och Linda igår och grillade, och självklart blev det en omgång av "Trodde du ja" - det spelet är så roligt! Men igår var det inte lika roligt när jag fick utmaningen "Ät en hel vitlöksklyfta". Hmmm, skulle man göra det eller inte?!?! Men, man kan ju inte banga en utmaning så jag fick tugga i mig en hel klyfta, och fy f*n vad det smakade illa - och nu fy f*n vad jag luktar illa! =) Men jag fick iaf ihop 2 ( bara två) poäng - tack Linda och Tomas! Inte tack till Johan och Andreas som inte trodde jag skulle fixa det! =(





Annars har denna semesterveckan varit ganska kreativ! Vi startade ju ommålningen av kök och vardagsrum i måndag, och det har blivit så himla fint! Inte helt klart än, men när allt är på plats så ska jag visa före, och efter, bilder! Köket är vitt, men kommer få superfina wallies i form av rosa blommor :) Och i sovrummet är det en ljusbeige färg, lite som latte och där kommer vi nog sätta upp vita väggdekorationer! Har även köpt en sängstomme och nattygsbord i ek, som blev hur fint som helst där inne! Känns jättefräscht och väldigt roligt att ha fått iordning där! Fick även rensat en del och fått bra ordning i klädkammaren nu, så hoppas vi kan hålla det så ett tag! =)


12203-200.jpg<---- till köket!        <----- till sovrummet!


Huset vi tittade på i måndags var inget för oss. Dels var det alldeles för litet och utbyggnad av det skulle bli ett stort och dyrt projekt, dels låg det ganska långt utanför Gbg! Så vi letar vidare, men nu är det ju så fint här så kan bo kvar ett tag till! =)

Har även hunnit med lite löpturer i veckan, och det har vart nice! Har fått in en skön morgonvana nu.... vaknar och dricker kaffe och tar en banan eller nåt och sen sticker jag ut o springer, och då smakar det extra gott med frukost när man kommer hem sen! =) I söndags blev det ca 10 km, och det blev det även i måndags! Och igår blev det en runda på ca 7,5.... Idag tänkte jag också ta mig en runda och försöka pressa farten lite, men det får bli en kvällsrunda då! Tycker ändå det är lite lättare att springa på kvällen när jag vill springa snabbt,men det kanske mest är psykiskt! =)

Nu har vi arbetat så mycket i lägenheten i veckan så idag ska vi ta oss till stranden och sola och bada, och bara ta det lugnt! Ska bli skönt! Nu verkar ju det fina vädret komma för att stanna ett tag så det ska utnyttjas! =)




~ Ha en bra dag ~


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, var det sådana väggdekorationer du menade? Jag trodde det var sådana där platta vad de nu kallas, men dessa tredimensionella verkar ju helfräcka! Det ska bli kul att se hur det blir! Vad kul att göra om så ordentligt hemma!

Postat av: Spessartin

Fy tusan! Det var modigt gjort, jag hade ALDRIG vågat sätta i mig en hel vitlösklyfta! Tycker det räcker man ätit lite mat med vitlök i på kvällen och vaknar man på natten så smakar det perkele i munnen... men sånt där är ju bra mot fästigar sägs det ju så du får passa på att vara ute i snårskog nu =)



Roligt att fixa, ser fram emot att få se före- och efterbilderna!

2008-07-24 @ 13:23:01
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Elin

Linda - Ja, de där tredimensionella kan nog bli himla tuffa faktiskt! De till köket är sådana där platta som man fäster som tapeter typ! Ska bli kul när allt blir klart!



Spessartin - ja fy sjutton, vaknade till inatt och det smakade inte alltför gott! Men vad gör man inte för spelet!? =)



2008-07-24 @ 18:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback