Lata dagar i solen

Ja, de senaste dagarna har till största delen tillbringats i solen på ett eller annat sätt! =)  Och härligt är det! Värmen har ju slått till rejält nu, mer än vad man kanske anat......? Är nere i Helsingborg nu för att avnjuta lite semesterdagar (är inne på sista veckan nu) och imorse när jag skulle äta min frukost ute på altanen så skulle jag kolla termometern för att se hur varmt det egentligen var och då kunde jag inte riktigt utläsa det! Tittade lite närmare på den och ser att den sprängts, och när jag tittar ner på bordet så ser jag minsann röda spår av kvicksvilvret där på! Så det har nog varit varmt! (Eller en gammal termomtere....?) Men den står iof in mot husväggen där solen ligger på hela dan, så det har varit varmt!






I lördags var vi ute i rännan med Johan, Linda, Tomas och Teo. (Teo är en väldigt rädd, men fin, hund som är Tomas flickväns men som fick tillbringa dagen med oss) Hela Johans familj var också med där ute så, och självklart ett par andra soldyrkare! När vi väl kom ut dit så lämpade vi av alla och all packning och sen åkte jag, Johan, Nicklas och barnen ut med båten igen och nu var det dags för - TUBING! Har inte gjort det sen USA ('97) så det var ett kärt återseende! Man sitter i en uppblåsbar ring och dras efter båten, och man flyger och hoppar över vågorna! =) Hur kul som helst!!  Blev även en hel del solande, badande och jag testade även Tomas kajak en liten sväng! Var mysigt, och kan nog tänka mig att ta en kajaktur till! =) Efter en heldag ute vid rännan så smakade det fantastiskt gott med Thaimat inne i  Stenungsund innan vi körde hemåt!





Igår blev det lite sol och bad igen, för min del! Åkte neråt Fiskebäck, men gick bortåt Hinsholmen och ner till Lindalen istället och där var det lugnt och inte speciellt mycket folk! Låg där ett bra tag och läste, och nu äräven 6e boken av
Camilla Läckberg utläst - Sjöjungfrun. Känns tråkigt när den tagit slut för man saknar den ju, och den är ju som gjord för en uppföljare så nu väntr jag spänt på nästa bok! SKriver inte så mkt om själva boken eftersom den är förhållandevis ny och många nog har tänkt läsa den.... och har ni tänkt det, och har läst de andra, så ska ni absolut läsa Sjöjungfrun! =)






Igår blev det även dags för en springrunda... väntade tills det svalnat lite, till typ 25 grader eller nåt! Sprang bortåt till Påvelund och tänkte köra lite intervaller där. Hade mätt upp en bana på 500 som jag tänkte ta men det är en lite dum bana eftersom den sluttar uppför åt ena hållet, men å andra sidan så sluttar den ju nerför åt andra hållet ;) Den ligger iaf i skugga och det hade hög prio igår. Intervallerna funkade fint iaf och jag gjorde 6 rep. som gick enligt nedanstånde tabell... den observante läsaren kan nu också se att de 500 meter jag mätt upp inte stämde utan det blev snarare 610-620 m (Har skrivit 610 här, för svårt att se på kartan vart jag stannade!) Så då gick intervallerna ännu bättre än vad jag trodde! =)  (Rep 1, 3 och 5 gick i uppförslut och således gick 2, 4 och 6 i nedförslut!)


Ha en bra dag allihopa, nu ska jag ut igen! Och om en stund kommer lillasyster med familj hit på besök! =)


~  Elin





SträckaDistansTidSnitttidKommentar
Repetition 1610 m 02:213,51 min/km 
Repetition 2610 m 02:133,38 min/km 
Repetition 3610 m 02:203,50 min/km 
Repetition 4610 m 02:133,38 min/km 
Repetition 5610 m 02:173,45 min/km 
Repetition 6610 m 02:093,31 min/km 
TOTALT:
Distans:3,66 km
Tid:00:13:33
Snitt:3:42 min/km
Snittpuls:0
Maxpuls:0
Externlänk:http://routeplanner.iform.se/composite-40.htm?RouteId=745D64A6-C4F8-4E51-9C0C-862A99C39C36



Kommentarer
Postat av: Linda

Hahaha! Vilken bild du hittat på "tubing"! Vi får fixa ett längre rep till nästa gång, då jag hörde att den riktiga "schwungen" inte riktigt uppnåddes? :o)

Ha det så gott nere i Skåneland och hälsa solen från mig!

Kram!

Postat av: Maria

Ååååå fy va kul med tubing!!! Det ær verkligen något av det absolut roligaste jag vet.

Hoppas ni inte smælter bort dær nere nu då, till och med hær har det blivit lite varmt, var nog 23 grader i skuggan nær jag gick hemifrån førut :)

Kram kram!

2008-07-28 @ 20:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback