Tuff måndag!

Blev en tuff måndag i skolan idag! Nere hos oss var det inte så påtagligt, vi pratade om vad som hade hänt och hade en tyst minut i samlingen och sen blev det ett samtal med barnen om döden. Men sedan kunde vi fortsätta vår dag ungefär som planerat! Det var värre upp på högstadiet, och vid personalrummet! Vi var där uppe på rasten för att finnas till hands och det är inte lätt att se alla ledsna elever, och se i minnesboken osv. Även jobbigt för i personalen som jobbade nära Mikael att fortsätta jobba, och försöka trösta elever osv. Blir en svår tid framöver för dem. Vi har sagt att de får komma ner till oss om de behöver avlösning där uppe, för vi märker ju inte det nere i våra lokaler.

Var inte bara tufft mentalt på skolan idag, det var även en lång arbetsdag! Jag skulle slutat 16, men stannade kvar till stängning 17.30 för att visa Lina hur man larmar och låser ställer eftersom det var hennes första stängningsdag idag! Så mellan 16 och 17.30 la jag min planering, vilket gör att jag kommer ifårn tidigt på torsdag! =)

Väl hemma så ville jag bara ut.. nästan iaf... var ganska sugen på att ligga i soffan också, men då känns det ju som om man bara kommer från jobbet - sover - tillbaka till jobbet! Så stack ut på en runda ändå! Och det var ett bra val. Var osäker på hur mkt jag skulle orka idag, och hur jag skulle lägga upp passet. Dels eftersom jag var trött som det var pga dagen, dels pga av jag körde innebandy i lördags och sprang en 9 km runda igår (50.29 min - 5.36 min/km) så visste inte hur det skulle kännas i kroppen.

Startade med en uppvärmning upp längs Grimmeredsvägen ca 2 km..Väl där uppe så blev det lite stretch, och sen kände jag att jag kör samma runda som fartleken förra veckan, men kanske inte så mkt fartlek utan jag försökte bara öka tempot den 5 km långa sträckan... Kändes hyfsat bra och jag sprang på och det visade sig att jag klarade de 5,05 km på 25.43 min (5,06 min/km) vilket är väldans bra för min del idag! =) Därefter blev det två lugnare kilometer hemåt och nu efter lite mat och en dusch så är jag mer än nöjd att jag tog mig ut även denna runda!!

Nu ska jag se en stund till på Guldbaggegalan... och sen får vi se om jag somnar i soffan eller om jag hinner in i sängen innan ögonlocken faller ner!

~Godnatt ~

Kommentarer
Postat av: Karin

Förstår att det blev en tuff dag! En sådan händelse pverkar en även om man inte känner personen, jag lider med hans familj, vänner och mer er som jobbade med honom!

2008-01-23 @ 14:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback