Trött ungefär överallt!

Japp, så kan man sammanfatta mitt tillstånd nu! =)

Trött i huvudet, trött i kroppen.... så sängen är nog ett hett alternativ inom en snar framtid!

Började 6.30 idag, så klockan ringde 4.55, och bussen gick 5.35! Var på jobbet ca 6.15, och satt där och väntade tills första barnet kom - klockan 7!! Så var det med det!  tydligen vanligt så kanske kan ta en diskussion om vi verkligen behöver öppna 6.30 om barnen inte droppar in förrän 7?! Vissa dagar kommer de iof tidigare men iaf.... segt när man sitter där! =) Var iaf hyfsat pigg under dagen, kom i säng tidigt igår så har funkar bra att jobba trots öppningen! Har dock vaknat varannan timme, redo för att springa till bussen - man får ju inte försova sig när man ska öppna vilket innebär en viss stress?!
 
I och med att jag började tidigt så slutar jag ju även tidigt! 15.00 enligt schemat, men eftersom min planeringstid är förlagd 13.15-15.00 så kunde jag sticka tidigare! Satt nämligen och planerade i måndagseftermiddag efter jobbet för att kunna visa Lina stängningsrutinerna!

Så idag kl 14 stack jag iväg hemåt, springandes! Var osäker in i det sista hur jag skulle göra, men har man ändå kläderna med - så varför inte?! ;) "Kan ju alltid springa en bit och sen ta bussen...." yeah right, eller så kan man ju göra som jag gjorde idag och ränna en runda på 17.2 km! =) Jag tog det lugnt på rundan och det kändes bra! Tiden blev ca 1 h 43 min. och det blidde 6.01 min/km så det är gott! Känns bra att hålla det tempot efter en dag på jobbet, och speciellt då efter en så tidig morgon!

I träningsprogrammet bestod långpasset denna vecka av 18 km på tidermellan 108-126 min. 108 minuter innebär att man håller 6 min-tempo och 126 min blir 7-min.tempo! Så jag ligger precis på den undre gränsen, och då var det ju ett pass som var sisådär förberett med tanke på vila, mat och dryck! Kikar jag däremot på 3.5 programmet så ska långpasset ligga i ca 5.5 min.tempo, vilket nog är lite för snabbt för mig på de långa distanserna... men när jag tittar på långpassen från förra året så låg Göteborgsvarvet på 5.29 min.tempo, och en del av de andra långpassen på uppemot 3 mil var i 5.50 tempo..... Hmm, vet inte vart jag är på väg med detta resonemanget.... :) men vill nog komma till att jag, om träningen flyter på bra och jag håller mig frisk, kommer hamna runt 4 timmar i år.....  Vill ju framförallt slå förra årets tid 4.34, och det ska man nog lyckas med! Drömmen är ju att komma under 4 timmar, men får se när det närmar sig hur det känns då!

Nu... ska jag sluta svamla massa här! Lite glass vore nog gott nu =) och sen en kudde, täcke och sängen...


~ Sov gott ~

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej,

Tack för dina snälla ord! Nu såg jag ju att du också sprang hem från jobbet, exakt lika långt som jag! Och så heter vi samma sak också. Vilket sammanträffande. Vilken kanontid du hade. Heja dig!

2008-01-28 @ 22:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback