Lite torsdag!

Japps... torsdag idag och lite kort om den, innan det är dags att avsluta även denna dag! Var en bra dag på jobbet, och förra inläggets lilla historia satte lite extra krydda på jobbdagen måste jag säga! Men även passet där barnen fick rimma, gå på rimjakt och arbeta med rimhäftet fungerade fint i båda klasserna, och jag fick gjort mkt grejjer på planeringen så var riktigt skönt att lämna skutan idag!

Efter jobbet väntade pappa på mig utanför och så var vi ute och körde ett tag! Funkade fint, och vi körde runt lite ute på Hisingen Island och sedan letade vi oss in mot stan, via Göta Älvbron. Spännande med massa trafikköer, eller hur pappa? ;) Sen snurrade vi runt lite inne i stan, och så kom vi bortåt Järntorget! Kände då att kopplingen inte var helt med på noterna. Detta har hänt en gång innan,  då i motet här utanför oss, och då kunde jag snabbt svänga av in på en liten väg och stanna bilen. Nu sa pappa att det inte är farligt för det är bara att fylla på bromsvätska så ska det lösa sig! Men så blev vi stående i en kö ett bra tag, och det kändes inte bra med bilen. Kunde inte växla alls nu, utan kunde bara ha i ettan. När det började lukta underligt så blev nog även pappa lite skakis, så när det slog om till rött ytterligare en gång så bytte vi plats! Pappa fick in den på en parkering och så fyllde vi på med bromsvätska, och sen var den okej igen! Han testkörde en liten bit, men sen var det bara för mig att köra igen! Alltid lite spännande att övningsköra med pappa, minsann!





När vi kom hem hit igen så städade jag undan lite, men var bra sugen på att springa lite! Men vädret lockade inte alls...  blåst och regn, blåst och regn.... Det som lockade var väl egentligen att OM jag kom ut på en 6 km runda ( eg. 5,7 km) så skulle Januaris totala träningsmängd hamna på 130 km, och det är ju trevligt med lite jämna siffror i träningsdagboken ;)
Så nu står det så fint:

2008: Januari 130,3 km  Tid:12.48:12  Snitt: 5.54 min/km  Total träningstid: 16:53:12 och i januari 2007 hade jag sprungit 117 km, Tid: 11:57:11 Snitt 6.06 min/km... Total träningsmängd: 21.19:11 (då var det mer gym och promenade inlagda)

Mne men, kul både att jag sprungit längre, och sänkt snittet =) Gött!

NU - ska jag sova...

~ Natti natti ~




Kommentarer
Postat av: karin

Ja visst är det spännande att övningsköra med pappa! En hand på handbromsen och en på dörrhandtaget ;) Nädå, han är en bra körlärare! Kramar!

2008-02-01 @ 17:30:16
Postat av: Maria

Vilken action, jag hade blivit livrædd tror jag!! Låter som att du har det bra iaf, hær ær det också bra men jobbar en vældans massa, så blir inte så mycket mer æn jobba och sova før tillfællet.
Go helg!!!
Stora kramar från mig

2008-02-01 @ 20:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback