Fartleksrapport

Idag blev det fartlek! Så himla oinspirerad och trött var jag innan, och jag kom inte hem förrän 18.30 idag pga körlektion, så det gjorde inte saken bättre. Var på väg att avstå rundan men tänkte att jag lika gärna kan komma ut en stund för att rensa hjärnan lite. Så kan jag ju välja när jag börjat springa hur passet ska bli.

Sagt och gjort... kom ut iaf och började springa vid 19.30 tiden! Startade med de tänkta 2 km långa uppvärmningskilometrarna och efter en kort stretch så kunde jag ju lika gärna köra fartlek så det var bara att sätta fart!

5,05 km blev det allt som allt, och tiden stannade på 26,55 vilket ger 5,20 min/km. Inte fasansfullt snabbt men med tanke på tillståndet hos mig innan passet så var det fasansfullt! KÖrde stenhårt en bit av sträckan och de lugan bitarna blev kanske väl lugna, men maxpulsen som uppmättes var 91% av maxpuls så tog iaf i litegrann! =) Stark som en tiger.....

Sen blev det nedvarvning 2.15 km, och sen var jag äntligen hemma!

Skönt att passet blev av iaf, har en förmåga att avstå de där jobbiga fartlekspassen och tänka att jag ska ta det en anann dag, så på så sätt var det gott att jag kom ut, och sen hem levande =)

Dax att sova!





Kommentarer
Postat av: Spessartin

Vad härlig runda! Jag var lite sugen på att springa idag efter jobbet, men det blev gymmet istället. Synd att det skall bli så hemskt blåsigt, det är svårt att tro just nu även om det märks att det börjar blåsa lite mer nu på kvällen. Får väl se om det blir strömavbrott, vet inte hur det är här ute, men det skulle inte förvåna mig, det är en sak som är säker. Vi skall ladda upp med en massa ved så att vi kan försöka hålla en hygglig temperatur i vissa delar av huset, iofs har vi bara element i kök och vardagsrum så eldar man bara lite till kan man nog kompensera dem rätt bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback