Sovmorgon och gårdagens fartlekspass!

Igår öppnade jag på jobbet (inte sovmorgon!) så det var en tidig morgon! Väl där är det inga problem, och jag var ganska pigg! Vid 8 plockade jag fram pyssel till barnen så därefter startade tillverkningen av Alla Hjärtans Dagskort, och det höll på fram till lunch! När de andra gick till bamba så fixade jag klart mitt pyssel inför nästa veckas bokstav P, och det blev en prins och en prinsessa! Efter det så bytte jag om för att springa hem!

image297




Blev ett mycket bra pass! Startade med uppvärmining 3,3 km som gick i  5.37 tempo. Därefter så  blev det stretch och sen satte jag fart igen! Från den platsen till Älvsborgsbron är det 5,5 km och lite längre än det hade jag planerat. Så jag bestämde mig på förhand att köra fartleks- och tempopass till Nya Varvet! I efterhand mätte jag det till 7,5 km och tiden stannade på 36,46, vilket innebär att jag höll 4.54 tempo! Kändes riktigt bra, jag har inte hållt det tempot någon gång under såpass lång tid! =) Därefter blev det nedjogg i ca 3 kilometer i 5.40 tempo! Kändes ritkigt bra när jag kom hem och det var dessutom underbart väder att springa i! Klarblå himmel, soligt och lite kyligt, skönt när man kan passa på att komma ut i dagsljus!


     




Idag är det däremot sovmorgon! Tack kollegor! =) Snart ska jag och Andreas åka bort till hyresvärdens kontor för att kolla ut nya golv! Igår fick vi nämligen en besiktning av vår lägenhet så att han skulle få se våra golv! De la in nya golv här när vi flyttade in, men inte på något prffisgt sätt direkt! det är klickgolv, men plankorna åker isär och det är stora glipor på massa ställen! Plankorna ligger inte direkt in till väggen heller så ser ganska mysko ut. Detta har vi ringt och kommenterat ett antal gånger, men inget har hänt! När Andreas ringde sist så fick han iaf pratat med en kille som kollade upp detta och det står ingenstans i deras papper att de har gjort något med golven här, så han ville gärna komma och kolla! Och det gjorde han då igår, och han var rätt förvånad, för detta golv som vi har, är inget de de har och lägger in i lägenheter! De har en uppsättning golv som man får välja på, och detta ingår inte i den uppsättningen! Sen har han inte sett någon beställning av vare sig golv, eller arbete att lägga golven här så det är ett mysterium! an hade sjäv beställt tapeterna, så den delen var han med på iaf! =)

Denna besikning slutade i att vi ska få nya golv i vardagsrum och sovrum, och då ska de lägga in det ordentligt och det blir även klinkers i hallen! I köket lägger de inte in parkett, men vi ska nog åtminstone få sen ny matta där inne! Skönt, då slipper vi dessa glipor sen! =)

Idag blir det vilodag, och imorgon är det innebandymorgon igen, det ska bli roligt! Men nu är det dags att göra sig iordning för att åka till hyresvärden och sedan till jobbet!

Ha en bra dag!

Grattis Amy på födelsedagen förresten! =)



   Så här fin blev vår köksvägg på jobbet efter lite ny färg! =)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej Elin! Vad fin väggen blev. Jag har precis varit och kollat på lite fondtapeter till oss här hemma. Fanns många fina! Så det blir nog inte lätt att välja. Trevlig helg!! Underbart väder idag :)
Kram kram SJ

2008-02-15 @ 15:39:30
Postat av: Anonym

Ja, det blev fint där nu! Lite roligare, och det syns att det är mer för barnen också! =) Å, att välja tapeter är svårt... vad lutar det åt? Vi har valt nya golv idag... skönt att det äntligens ka fixas! Kram

2008-02-15 @ 21:47:15
Postat av: Anonym

Ja, det blev fint där nu! Lite roligare, och det syns att det är mer för barnen också! =) Å, att välja tapeter är svårt... vad lutar det åt? Vi har valt nya golv idag... skönt att det äntligens ka fixas! Kram

2008-02-15 @ 21:47:40
Postat av: Karin

Vad skönt att ni ska få nya golv! Vad knasigt att ingen visste om att de lagt in de andra innan ni flyttade in! Fint med klinkers i hallen, och praktiskt! Kramar!!

2008-02-16 @ 10:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback