Sjuk.... ?

Ja, gårdagseftermiddagen var utan frågetecken - då var jag sjuk! Tror det kan vara en släng av Vinterkräksjukan, men jag är lite osäker! Var dålig hela eftermiddagen och kvällen igår, men nu är det bättre! Vill fortfarande inte äta förstås, och jag är otroligt trött så får väl klassa mig som sjuk även idag!

Igår bröjade vi dagen med innebandy, sen var vi på stan och åt lunch med Anna-Maria och Jonas! Mycket trevligt att träffa dem igen. Redan när vi åkte in till stan så sa jag till Andreas att jag mådde lite illa, men trodde jag ätit lite för fort bara. Efter lunchen på väg till bilen, så kändes det värre och när jag kom hem så tänkte jag vila ett tag för att se om det skulle bli bättre! Blev inte direkt bättre utan mådde riktigt illa ett tag, och behöver nog inte skriva mer om det nu! Sen var jag trött, hade frossa, feber och mådde illa....Vi skulle på teater igår men Andreas och svärföräldrarna fick gå själva. Jag låg hemma, och halvsov hela kvällen! Tittade lite sporadiskt på melodifestivalen men somnade nog till lite även då!

Idag har jag mått bättre, men magen är fortfarande inte med på noterna! Är ju inte direkt sugen på att äta heller, för man vill helst inte utsätta sig för illamåendet igen! Men får ta det lite lugnt och äta lite i omgångar! Blir hemma från jobbet imorgon också, första sjukdagen sen jag började där! Men men, 48 timmar ska man hålla sig hemma från det att man spytt sista gången! Så hoppas sista gången var igår!

Blir ju då, såklart, inget med det tänka långpasset idag... och i veckan som kommer blir det nog lite si och så med träningen! Dels beroende på när jag blir frisk förstås, dels med tanke på att utvecklingssamtalen sätter igång i veckan så kommer bli en hel del sena dagar på jobbet!

Nu så, kanske ska se på det trejde avsnittet av Desperate Housewifes nu! =)

Kommentarer
Postat av: lillasyster

ååå stackars Pelin! :( Inte kul alls med kräksjuka! Hoppas du mår bättre snart!! Kramar!

2008-02-17 @ 16:51:05
Postat av: Spessartin

Fy tusan! Själv har jag något annat som jag inte ens vet vad det är. Har lite feber och är väldigt yr. Nu har M åkt till Stockholm på kurs och jag vågar inte vara ensam hemma pga yrseln, så jag får vara hos föräldrarna tills jag blir frisk eller han kommer hem på onsdag. Igår var det värst, då fick jag hålla mig i honom så fort jag skulle resa mig ur sängen för allt bara snurrade. Lite otäckt om man är själv och måste på toa eller nåt och man blir akut jätteyr. Jag blir hemma från jobbet imorgon jag också, kan ju absolut inte köra bil när allt bara snurrar runt mig! Krya på dig!

Postat av: Elin

Taninen: Nej, det är inte alls kul, men nu så verkar det ha lugnat sig! Kommer vara hemma imorrn ändå, men tisdag är jag nog fit for fight igen!

Spessartin: Usch då, det låter ju ritkigt jobbigt! Har det hållt i sig länge? Yrsel är ju otäckt, tur att du kan bohos dina föräldrar så länge iaf! Man vill ju inte vara själv hemma om man inte kan ta sig ur sängen! Krya på dig du också!!

2008-02-17 @ 21:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback