Poul 100 km

Har precis sett en dansk (!) dokumentär (!) om en man vid namn Poul! Dokumentären handlade om Pouls förberedelser för att klara ett ultralopp på 100 km!!! Tänk en sträcka på 5 mil, och väl där så skulle de väna och springa samma sträcka tillbaka! Det krävs en hel del för att mentalt mäkta med det, och en hel del för att fysiskt mäkta med det också för den delen! 10 timmar och 30 min eller något var han ut, och han kom i mål! Och där sitter man i soffan och blir alldeles rörd när man ser hur han stapplar över mållinjen - är det han eller jag som är knäpp då?! :) 10 mil har jag aldrig sprungit, och jag kommer (antagligen) inte att göra det heller. Men hans förberedelser känner jag igen, hans tankegångar och hans planering.... och sedan känslan av att komma över mållinjen, det är DET som driver en att fortsätta! Och sedan.... ett par dagar efter själva prestationen, börja man fundera på vilket nästa mål blir!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Jag förstår att ingen har kommenterat detta inlägg. Kram

2008-02-13 @ 18:01:35
Postat av: Pappa

Låter häftigt tycker jag! Hade han medvind!!

2008-02-13 @ 18:29:31
Postat av: Elin

Hehe, det låter ju knas för de flesta, men jag tycker det var coolt.... =) Men vinden vet jag inte... ena hållet borde han ju ha haft det iaf!!

2008-02-13 @ 20:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback