Morgonjogg


Ett myspaket hade inte suttit helt fel ikväll! Nu laddar jag "Varma-mackor-maskinen" och sen blir det dte, och Desperate Housewifes i soffan så länge som ögonen orkar hålla sig vakna! Skulle öppna idag, eftersom det är torsdag, och i vanlig ordning begav jag mig hemifrån 5.25 för att ta bussen. Hann med den och inne i stan hade 52'an gått men då kan jag alltid ta 18 ut till Brunnsbotorget istället, och hinna med 53'an. Väl där så var det ca 5 min väntetid på min sista buss. Om jag tar 53:an så kommer jag till jobbet ca 6.20 och hinner då in och larma av, tända och fixa iordning innan barnen ramlar in. När klockan va 6.20 så hade inte bussen kommit till Brunnsbotorget än, och det var massa bilar överallt. Förstod då att det är något som
hänt, och bussen kan bli hur sen som helst - vad gör man då? Jag är den enda som ska börja 6.30, och det är ju några barn som faktiskt kommer då på morgonen!
Vad gör jag??

Jag springer!! Så satte iväg längs med Lillhagsvägen, i förhoppning om att 52:an som är inne 6.30 kanske skulle komma så jag kan hinna till den hållplatsen, men nr jag kom dit bort så såg jag baken på bussen så det gick inte! Ytterliogare en bit längre bort stod en taxi och med något jagat i blicken knacakde jag opå taxichaufförens ruta och frågade om han var ledig men tyvärr inte! Sen kollade han på klockan och frågade vart jag skulle, men han insåg att han inte hann! Så då fortsatte jag min morgonjogg! Vilket resulterade i en morgonjogg på 3,15 km (har mätt upp sträckan) och den hamnade på strax under 20 min! Inte illa pinkat i jeans, vinterjacka och handväska! :)

Vissa springer till bussen, jag springer istället för att ta bussen!?

Hmm, väl på jobbet stod iaf en flicka och hennes mamma o väntade, men jag var inte så sen och det var ingen fara! Och sen blev det frukost, och en ganska fortsatt bra dag! Lina utnömnde även mig på vårt intranät som årets medarbetare, eftersom jag sliter så för att komma till jobbet! :) Fick en del glada tillrop uppe i bamba från kollegorna sen =)

Efter jobbet har jag hunnit med en dubbel körlektion, som gick fint! och 3 stycken teoripärmar är också avklarade. Hälften är gjorda, och ska sätta mig snart igen med resten av dem! Gött mos!

NU är det dags för soffan och Desperate Housewifes!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Vilken morgon! Så himla hemskt att känna sig stressad på morgonen, fast det kanske var lite uppfriskande? =)

Postat av: Karin

Nu har du körkortet som i en liten ask! :) Kramar!

2008-02-21 @ 20:24:02
Postat av: Elin

Spessartin: Ja, det är jobbigt att bli stressad på morgonen, speciellt när man faktiskt själv är ute i god tid! Men kanske var liiiite uppfriskande, fick iaf fart under dagen=)

Karin: Ja, jag hoppas det! Halkan är bokad till 12/3 nu iaf! =) Och så får jag köra på med teorin också! =)

2008-02-21 @ 21:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback