Ledig dag/sjukdag

Vaknade imorses någon gång mellan 8 och 8.30 och kände mig ovanligt pigg! Sjuk? Nej... men eftersom vårdguiden skriver följande angående VKS så följer ju jag det då!

"En praktisk regel vid vinterkräksjuka är att man ska vara helt symtomfri minst 48 timmar innan man går tillbaka till arbete, skola eller andra aktiviteter."

Tror dock att jag sett för många avsnitt i rad av Desperate Housewifes, för har fixat och donat hela dan! och ja, jag har vilat mig också! Men man blir aningen rastlös när man känner att man inte är sjuk längre och inte vet vad man ska hitta på!

Imorse började jag dagen med att kolla på ovan nämnda TV serie, och samtidigt så skissade jag upp Läslandsbokstavsprofilerna, dem har du nog inte träffat?! Till varje bokstav vi går igenom så åker vi ju till Läslandet och möter trollet Månkemire, och han presenterar sedan en ny bokstav. Varje bokstav är en figur och på P så ska vi t.ex. träffa en Polis och då ritar jag en figur som ser ut som ett P, med poliskläder. Kanske inte helt lätt att föreställa sig, men nån gång kanske jag visar en bild här! Jag hann iaf rita upp en hel del bilder idag, och det var skönt att få det avklarat! Jag vet, man ska inte jobba hemma - men jag hade utvecklingssamtal på min planeringstid och måste då ta igen den tiden någon annangång och så skriver jag upp den tiden som komp. Och så får det vara! =)

Jag har även bara vilat mig en stund, men efter att ha sovit typ 1,5 dygn så är man inte så trött och inte så sugen på att vila... så vad ska man då hitta på? Det är här "Desperate Housewifes sjukan" kommer in, fö jag har nämligen städat, putsat fönster, bytt gardiner i sovrum och kök, handlat och nu har jag bakat! En finfin kladdkaka med lime står klar ute i köket, och två plåtar med tekakor står på jäsning och ska strax in i ugnen!!! Okej - baka när man varit sjuk... men jag läste på angående detta och efter att man faktiskt är frisk så kan man hantera matvaror om de ska kokas eller vara i ugnen för; "Calicivirus förstörs vid upphettning till minst 70°C däremot inte vid frysning." Så då ska nog inte detta vara något större problem!

Nu så, ska jag sätta in första plåten i ugnen så att jag kan smaska på nybakade tekakor och en kopp te sedan! Det enda jag inte hunnit med, orkat med, idag är att göra mer av körkortsteorin - men hallå, jag är faktiskt hemma och sjuk!

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Jag kommer nog få en sån dag imorgon som du har haft idag tror jag. Jag vågar inte köra bil ännu även om yrseln nu ikväll är borta som det känns nu. Så imorgon blir det en dag i huset, jag får dra med mamma dit så får vi se vad vi kan hitta på. Jag tror vi skall plantera isär lite blommor som jag har sått, hon är ju delägare i dem och kommer nog att få adoptera en hel del av dem lite senare. Sen siktar jag på att gå till jobbet på onsdag som det ser ut nu. Om inte yrseln kommer tillbaka, men det hoppas jag inte att den gör.... Skönt att du är frisk och kan komma tillbaka till jobbet nu!

Postat av: Elin

Ja, det är skönt med en sådan dag! Helgen försvann ju liksom iom att man blev dålig så kändes inte alls som nån helg! Sen vill man ju inte utsätta sig för att bli sjuk igen genom att gå dit för tidigt heller. Bättre att ta en sjukdag nu, och sen vara frisk igen istället för att få ytterligare 3-4 dagar sen igen! Nu så är mitt bakande över, och blev riktigt nöjd med allt jag fick ihop idag! Tekakorna var mumsig, och kakan blir kalas att bjuda på imorgon på jobbet! Nämligen min fikadag imorgon, så kan ju passa på med hembakat när man ändå varit hemma =) Krya på dig nu!!

2008-02-18 @ 22:06:42
Postat av: Karin

Eftersom du har läst på och kunde hantera matvaror så kan vi väl tänka oss en påse tekakor! :) Skönt att du mår bättre systra mi! Du har allt hittat på en hel del hemma, skönt att få gjort det på sin sjuka dag så behöver man inte ta en helgdag till det, hehe! ;) Stoora kramar!

2008-02-19 @ 08:42:40
Postat av: Spessartin

Japp, helgen försvann verkligen, känns konstigt, vi hade massor med planer och sen bara försvann den helt plötsligt, jag sov bort den helt och hållet. Vi som hade tänkt tapetsera klart gästrummet med glasfiberväv för att kunna tapetsera riktiga tapeten på fredag! Piggnar jag itll nu så kan jag fixa de sista snuttarna med glasfiber medan M är på kurs, får väl se lite hur jag känner mig.

2008-02-19 @ 09:50:40
URL: http://spessartin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback