Lättdistanspass

Hade redan innan sjukdomshelgen bestämt mig för att denna vecka skulle bli en lugnare vecka rent träningsmässigt, eftersom allt annat blir rätt hektiskt denna vecka med utvecklingssamtal och sena dagar på jobbet! Skönt då att dra ner på "kraven" på träningsmängd för en vecka, och bara köra lite skön träning! =) För det är inte alltid som fartlekspass och intervallpass kvalar in i den kategorin ;)

VKS förstörde ju lite av förra veckans träning som såg så bra ut med 2 pass hem från jobbet. Ett på 14 km med mest jogg, och ett på 14 km varav 7,5 av dem var fartlekar, och så lördagens morgoninnebandy! Långpasset i söndags skulle ju hamna på ca 20-22 km, men det fick jag ju skippa! Men eftersom jag fick skippa det pga sjukdom så känns det inte så farligt. Hade varit värre om jag inte kom ut på ett planerat långpass för nån liten struntsak ju!

Denna vecka ser träningen ut ungefär så här:

Måndag: Vila
Tisdag: Lättdistanspass på 7 km, (42 min)
Onsdag: Lättdistanspass
Torsdag: vila alt. promenad
Fredag: Vila
Lördag: Innebandymorgon
Söndag: Långpass på ca 20-22 km, förhoppningsvis med lite jogg:are uppe på Skatås!

Igår kom jag ut på ett lättdistanspass, blev lite senare än vad jag tänkt eftersom jag fastnade i en trevlig pratstund med Maria och Emma på MSN, och planerna för 1 mars börjar ta form..... men jag kom ut på min runda iaf! Var lite småregn i luften, men det var skönt med frisk luft och kändes hyfsat att springa! Tempot var ju inte så fasligt högt, och pulsen var låg!

Iad var det däremot tungt och löpglädjen infann sig inte! Var trött idag, för sov lite dåligt inatt men tänkte ändå ta min runda! Rundan var ca 6,3 km, och jag hasade runt på 37 min. Kändes trött i benen, och det kom liksom aldrig igång. Men nu blir det iaf lite vila två dagar, och så hoppas vi att benen får lite fart av det!!

~ * ~ Ha det bra ~ * ~

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Åh, vad härligt med löpningen! Jag ivll verkligen, vi sprang ju i Skatås förra onsdagen och jag vill så gärna springa igen, men jag måste lugna ner mig lite ett par dagar till. Sen hoppas jag på att köra igång lite grand igen - bara för att det är så himla skönt!

Postat av: Elin

Spessartin:

Ja, det är skönt att komma ut och springa, men du får inte springa med yrsel, det är nog ingen höjdare! Hoppas att du mår bättre nu iaf!!

2008-02-21 @ 18:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback