Bad, långpass och lite teori!

I lördags var det ju Borås simhall för vår del! Blev en trevlig utflykt och jag tror att inte minst Andreas fick en insyn i hur familjelivet kan se ut, från ett vuxet perspektiv, med tre ungar som lever rövare i baksätet på bilen osv. Men utflykten blev lyckad och barnen hade kul! Lite citat från lilltjejen under dagen:

"- Vad lyxigt vi har det nu! Så här får vi det aldrig på Åbybadet!" (När vi pausade med medhavda pannkakor)
"- Varför har den där tanten en plastpåse på huvudet?" (I bubbelpoolen, ang. en tant med badmössa)
"- Tack Elin och Andreas för idag, men vad är det jag tackar för egentligen?" (Syftade inte på själva resan, som hon var väl medveten om.. men varför gjorde vi denna resa? Jo, det var en julklapp!)

Väl hemkomna från badutflykten så var det dags att styra kosan mot Lilla Edet för att fira Jeanettes födelsedag! Där blev det dundergod mat - tapas! Så smaskiga, speciellt dadlarna med getost inviradei vacon *SMASKENS* En trevlig kväll vart det, och lite av melodifestivalen hann vi allt med också! 

Igår så var det dags för långpass, och det blev det! Startade min runda tillsammans med Andreas, och vi följdes åt genom Önnered, över Fiskebäck och däröver till Hinsholmen innan han vek av hemåt. Vod vårt avsked hade vi avverkat ca 7,5 km! Därifrån fortsatte jag genom Långedrag, Röda Sten, Majorna, Slottsskogen, Högsbo, Ruddalen och sen hem och rundan slutade på 22.65 km! Och jag var ute ca 2 timmar 17 min, så kändes riktigt bra! 
 
Efter dusch och mat så tittade Camilla över så vi kunde skriva iho plite visioner, mål och delmål för vår hyresgästförening! Tycker vi fick ihop något ritkigt bra =)

Nu är det jobb igen som gäller, men denna vecka i form av sportlov! Skönt! Hinner med lite annat blandat då, och få städat undan lite osv.! Lite andra tider gör också att det känns lite ledigt öven om man jobbar! Efter jobbet idag så stannade jag på bilskolan och gjorde den första av åtta pärmar! Gött att äntligen komma igång med det där!! 1 av 8 är bättre än ingen alls =)

Nu har jag varit uteo gått 1,5 timme varav 1 timme med Jessica! Mycket trevligt! Kul också att hon och KC ska hänga med på innebandy på lördag!

Nä, dax att äta något och se lite på tv tror jag!

Ha d' gôtt!

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Jäklars vilket långpass! Jag är imponerad! Själv har jag inte sprungit på två veckor nu, lite mer än två veckor, förra veckan hade vi träningsfritt och helgen blev det massa fix med huset, fast det är ju motion det ockås fast på ett annat plan, jobbigt är det i alla fall =) Jag hoppas det är ok väder imorgon för att springa, det hade varit så skönt! Jag är riktigt sugen nu. Jag har börjat med benböj på gymmet, jag tror det är bra för löpningen, känns himla bra, men efter öfrra gången hade jag sån träningsvärk så att jag bara stapplade fram *ler* Det kommer säkert den här gången med, känner inget ännu, men det är ju ungefär bara 13 h sedan jag tränade, så det lär nog smyga sig på under dagen här!

Postat av: Lillasyster

Haha, Lovisa är rolig hon! Gullunge! :) Du får ta med Bönan till Borås simhall sen också, du kommer bli världens bästa moster! :) Skönt med sportlov! Kraaaaam!!

2008-02-12 @ 09:18:13
Postat av: Anonym

Spessartin: Arbete med huset måste ju klassas som motion! Ni har ju gjort otroligt mycket på huset av vad man ser på bloggen, och arbetar på hur mycket som helst! Hoppas du får din springrunda imorgon!!

Lillasyster: Ja Lovisa är en kul unge, och hon har sagt många bra saker under åren! =) Självklart ska jag bli världens bästa moster! Bönan kommer inte ha en lugn stund för vi ska på många utflykter ihop, h*n och jag! =)

2008-02-12 @ 22:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback