Övningskörning, bio och barnvaktande!

Var ett tag sen jag uppdaterade nu, så ska försöka sammanfatta de senaste dagarna lite lätt här, innan vi ska bege oss till Alingsås!

Body Combatpass blev det ju i onsdags, och träningsvärken blev inte så illa som jag trodde! Kände allt av lite i axlar och rygg, men inte så farligt ändå! Men efter ett par omgångar så kan man ju ta ut rörelserna mer och då tar man i mer, och då blir det nog ännu bättre träning! :)

I torsdags så övningskörde jag och pappa efter jobbet! Möttes upp inne i stan, och körde runt lite överallt såsom Avenyn, Korsvägen, och andra ställen där det är spårvagnar, folk, cyklister, bilar och bussar i en härlig blandning! Funkade dock ganska bra ändå, och efter ett tag inne i stan så körde vi ut mot Kållered och övade parkering vid Ikea! Sen bar det av hem till Johan och Linda för att hämta mammas och pappas dator, och så sen hem till oss! Var ganska trött när jag väl kom hem, så det blev lite mat och sen halvsov jag på soffan tills Andreas kom hem!

I fredags hade jag ettorna istället för min F-klass, och det var kul att ha sina "gamla" barn igen! Deras lärare är ledig på fredagar, så jag kommer nog att ha dem varje fredag nu! Har en liten kille i den klassen som ligger mig varmt om hjärtat så vill gärna följa dem lite, och det är kul att se hur det går för dem! Efter jobbet mötte jag upp Andreas, och så åkte vi för att handla lite! När vi väl kom hem så kagade Andreas middga, och jag la mig och sov en timme! Hade bokat in bio på kvällen och kände att jag behövde nog sova innan bion, istället för på bion! :)

Efter maten så blev det Arn - Riket vid vägens slut och den var bra! Kul att se en så bra svensk film, och det syns att den är mer påkostad än andra svenska filmer. Själva storyn är också bra tycker jag så den var helt klart sevärd! Sen blir rollbesättningen lite rolig i svensk film, för vissa skådespelare förknippar man så starkt med någon roll att det är svårt att se dem i denna film! T.ex. att jag kopplar Morgan Alling till Tippen hela tiden, men det kanske säger mer om mig än om rollbesättaren!? 

                                
                
                                              arn_1.jpg
 Alling i röd mössa, längst upp t höger!                        Alling i Arn.
(Bild från svt.se)                                                                    (Bild från morganalling.com)


Igår var vi barnvakt åt Linnéa medan Karin och Jens var på bröllop! Linnéa var med Jens under själva vigseln och så, men när det var dags för middagen så kom vi till lokalen och tog hand om henne! Vi hade ett litet rum vid lokalen där vi tillbringade ett par timmar av kvällen. Där satt vi och pratade med henne, spelade SkipBo och åt mat! Vi fick ta del av bröllopsmiddagen så det var trevligt! Vi var i lokalen så att Karin skulle kunna komma och amma när det behövdes, och efter en omgång av mat så tänkte vi ta en åktur och köpa en tidning eller nåt, men det blev inte så! :) Lilltjejen skrek som en stucken gris när vi skulle ha i henne i bilbarnstolen, och vi fick inte koll på alla bälten hit och dit så vi tog vagnen och gick en promenad istället!

Idag ska vi till Alingsås igen, och åka med mamma och pappa till
Café Magnolia för att äta lunch! Ska bli trevligt, och jag ska nog få köra lite igen! I veckan som kommer är det körlektion inbokad, och känns bra att ha varit igång lite innan den nu! Hoppas att det ska gå smidigt, och lätt nu så man får det där kortet snart!

~ Hoppas du får en skön söndag ~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback