Idag kör det igång!

Idag kommer det 13 stycken små spända och nervösa 6 åringar till oss för att börja skolan! Eller idag ska de egentligen börja sin inskolning till fritids, men det blir ungefär samma sak! Totalt ska 32 barn inskolas, och de kommer från olika förskolor så det är klart det är spännande! 4 nya fröknar, och (för vissa) 31 nya kompisar! Vi har träffat nästan alla på besök, och samtal, i våras men nu är det på riktigt! Får hoppas att det går hyfsat smidigt iaf, lite gråt får man räkna med men jag hoppas vi slipper samma trauma som för 2 år sen, då vi hade 2 pojkar som grät ända in i oktober! Själv är man lite nervös, men har ändå en känsla av att detta kommer funka bra! Mest nervös är jag dock för att ta hand om det barnet som flyttade till Sverige ibörjan av augusti och inte kan någon svenska, bara thai - det blir en utmaning!





Igår övningskörde jag med pappa efter jobbet. Möttes upp utanför polishuset - lägligt - och sen blev det 1,5 timme runt i stan! Gata upp, och gata ner! När jag kom hem var jag hyfsat trött men satte mig ändå med teorin och gjorde frågor ett tag! Kan ju vara bra att repetera, man vet ju aldrig när det är dags! ;)





Nu tror jag det är dags att pallra sig iväg till jobbet! Har en timme där innan barnen kommer, så vi hinner fixa iordning det sista och plocka fram lekmaterial, och kanske ta en kopp kaffe! :) Sen blir det nog inte en lugn stund! Ska kolla igenom nu innan också så att alla papper är med, för vi kommer inte in på datorerna på skolan nu. Vårt intranät ska göras om, men vi kan inte ens logga in och skriva ut dokument, så vi är helt bortkopplade från världen där! :)




                                 ~¨ * ¨~ Hoppas du får en fin dag ~¨ * ¨~

Kommentarer
Postat av: Linda

Det är bara att inse...måste...skaffa...Wii...!!



Lycka till med du-vet-vad! :o)

Postat av: Andreas

Va, ska vi skaffa Wii? Wiiiiiiiiiiiiiiiiiho :)

2008-08-05 @ 20:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback