En fartfylld helg!

Resan mot Finspång startade vid 16-tiden från Göteborg! Ett glatt gäng hoppade in i minibussen som skulle bli vår transport till Finspång! Skönt att sitta i en buss med likasinnade som inte höjer undrande på ögonbrynen när diskussionerna rör allt från snittider, till 6-timmarstävlingar! :)

Ett stopp på Max i Jönköping och sen for vi vidare, och fram emot kvällen hamnade vi i metropolen Finspång! Tog ett tag innan vi hittade fram till stugbyn, men till slut hittade vi vårt övernattningsställe! Blev lite informationssamling inför lördagen, lätt kvällsmat och sedan sänggång!

Vid 6.15 var det dags att vakna, klä på sig och ge sig iväg in till Finspång och Hotell de Geer för frukost! Frukostbuffé på hotell är ju perfekt, och vi hann få i oss en del! Vissa mer än andra :) Fixade även med oss lite proviant för den långa dagen! :) (Hemlis!)

Vid 8.30 var vi nere i parken och tittade på starten inför Ultraloppet! Var flera stycken som var galna (?) nog att ta sig an uppgiften att springa hela den 72 kilometer långa banan individuellt! Väldigt imponerande måste jag säga! Efter deras start så hämtade vi ut nummerlappar, ordnade vår startlista och gick igenom växlingsplatserna!

När det började dra ihop sig till start så önskade vi herrlaget lycka till, och vice versa, och sedan drog vi oss till respektive följebilar! Sedan började färden kring trakterna runt Finspång! Oj vad kul det var!  Körde till en växlingsplats, lämnade av en löpare och hämtade en annan. Stannade till med vätska utefter vägen för dem som behövde det och hejade på för fullt när vi körde förbi någon ur det egna laget! :)

Vi placerade oss ganska bra på en 2a placering som vi höll ganska länge! Någon gång under vägen så ändrades detta till en 3e placering men det ändrade vi tillbaka till en 2a igen! :) Efter ett par timmar i bilen, på växlingpslatser och med karta och laguppställning i högsta hugg var det då dags för mig att springa min sträcka, - delsträcka 8 på 5,3 km! Fokus under dagen (och veckan innan) hade inte varit på den egna prestationen, utan på lagets, så ett tag innan det var dags blev jag riktigt nervös! Stod vid växlingen och inväntade Karin som vi visste var nära, för speakern hade ropat ut hennes namn en stund innan! När vi väl såg henne komma spurtande var det sen full fart för min del! Min runda gick på grusvägar och stigar så tyvärr kunde inte följebilen hänga efter och hejja på, men det var en fin väg att springa! Tror dock man hade njutit mer av det vid ett anna tillfälle! :) Viss del av sträckan gick över en åker och där var det lerigt och halt, och det regnande. Men det var bara att ånga på, och när man kom in i skogen så var det lättare igen! Vid skylten att det var 1 km kvar var det bara att dra på en växel till och när jag såg växlingen så kunde jag spurta in i mål! Släppte iväg Sandra, och sen var min springuppgift avklarad i denna stafett! Kom in på 24.12 enligt Racetimers tidtagning, och det är jag nöjd med! Jag fick iaf bättre tid än vad vinnarlaget hade på samma sträcka, för den tjejen sprang på 26.37! :)

Totalt hamnade vårt damlag på en 2a plats, och herrlaget på en 3e plats och det är grymt bra jobbat av oss alla! Med tanke på förutsättningarna, med avhopp och liknande dagarna innan så var det ännu roligare att vi fick ihop ett helt damlag, och att vi faktiskt placerade oss! :) Store eloge till Philip också som tog sig runt hela sträckan själv - grymt starkt!!

Efter en dusch, och pizza så bar det av hemåt mot Göteborg igen! Blev en rolig resa, med väldigt mycket skratt! Var längesen jag fnissade, och skrattade så mycket! Det gjorde att resan hem gick ganska snabbt! :) Väl hemma så var jag supertrött så blev en kort stund i soffan innan jag istället gick och la mig! Somnade på stört, och sov riktigt gott!

idag blev det brunch med Tomas inne på Eggs & Milk vid Linné, och efter det tog jag och Andreas och promenerade hem hit och det var ritkigt skönt! Resten av dagen kommer nog gå i slappandets tecken, men lite mer teorifrågor ska jag klämma in också!

~ Hoppas Du har en skön söndag! ~


Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken rolig resa det verkar ha varit! Bra laglett av dig.

Vi har en härlig helg med mamma och Lukas, strålande sol och ganska varmt faktiskt. Nu ska vi ner till stan och äta lite middag. Vi hörs i veckan, ha en riktigt skön söndag!

Kram kram

Postat av: River

Det låter som att du haft det riktigt roligt. Jag blir sugen på att springa stafett :P

2008-08-17 @ 18:39:50
URL: http://riversspringer.blogspot.com
Postat av: Elin

Maria: Ja, det var riktigt kul, nästa år får du hänga med! :) Härligt med besök hemifrån, hur länge stannar de?? hälsa! :)



River: Ja, grym kul resa! Nästa år får du hänga på stafetten! :)

2008-08-17 @ 18:52:01
Postat av: Linda

Wow! Tvåa, bra jobbat! Själv har jag också kört fys i helgen...i soffan :o)

2008-08-18 @ 07:39:19
URL: http://tashmiras.blogg.se/
Postat av: Karin

Vad grymma ni är! :) Kramar!

2008-08-19 @ 16:08:07
Postat av: Emma

Fy va cool du e elin! Och snabb!! Nu måste vi fika snart tycker jag:) Kram Emmaslemma

2008-08-19 @ 17:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback