5 veckor går fort!

Jaha, så sitter man här dagen innan man ska börja jobba igen efter hela 5 veckors ledighet! Känns ganska okej ändå, är bara superdupertrött men det har att göra med att två grannar valde att lägga sin gemensamma födelsedagsfest som Öppet hus nere på vår gård igår och jag tror de stängde av musiken vid 2.30. Så att komma tillbaka till jobbet helt utvilad är kanske en utopi, men får försöka komma i säng tidigt ikväll! Startar även med sovmorgon imorrn och börjar kl 10, så ska nog funka! :) 

Är ju grymt skönt att vara ledig, men ska ändå bli kul att komma tillbaka! Blir en helt ny klass för mig nu (igen) så är alltid lika spännande att träffa barnen, och se vilka filurer man ska ha hand om! Sen kommer jag ju jobba ytterligare ett år med mina toppenkollegor, och det ska bli kalajs! :)  Nästa vecka är det inskolningsdags, och det ska jag och Anna ha hand om! Finns viss risk att man är trött vid veckans slut, men samtidigt ger det mycket tillbaka att  vara med och träffa barnen första veckan under inskolning!

Semestern då? Jo, det har hunnits med både det ena och det andra och det mesta är ju redan med på bloggen för viss uppdatering har jag ju faktiskt gjort! Det är väl senaste veckan som varit lite sådär med uppdateringen bara! Åkte från Helsingborg i onsdags med ett kort, men effektivt, stopp i Ullared! :) Och när vi kom hem därifrån blev det lite kräftskiva hos Camilla och Denis! Smaskens var det! :)

I torsdags var vi hemma på förmiddan, och jag hann plugga en del teori! Kändes bra! Sen fram emot eftermiddan så hämtade vi upp pappa på jobbet så övningskörde jag till Alingsås och så blev det middag där! Hann träffa lilla Linnéa en kortis också, så att hon fick sina söta kläder från oss! :)

I fredags åkte vi en tur ut till Hyssna och hälsade på Helén, Torbjörn och barnen! Var jättekul att se dem igen och det blev bad i sjön, Skip-Bo och grillning! Blev aningen senare än vad vi trodde, men trevligt hade vi! =)

Igår hade vi en slö dag! Sov ganska länge, och slappade på förmiddan och sen tog vi en tur ut till Johan och Linda! Blev lite fika, och jag fick lite produkter av Johan - tack! :) Pratade lite om
Boda Borg nästa helg, och det låter ju superkul! Efter besöket där så åkte vi och handlade och sen när vi kom hem så blev det en springtur! Andy hängde med och körde två varv på Påvelundsslingan, och jag sprang intervaller där igen. Gick ganska bra, men kändes lite tungt! Kom ut lite senare än vad vi tänkte också, så blev bara 5 intervaller men bättre än inga! :)

Igårkväll var det då partaj på gården här, och musiken va igång länge! Var inte lättaste att sova när det lät som om man befann sig i en spinningsal, men vi 2.30 så tystnade iaf musiken så då gick det lite bättre!

NU är det dags för frukost här och sen får vi se om det kan bli en tur till Alingsås för att klippa sig lite. Ska ringa o se om de är hemma, annars får vi hitta på ngt annat och ta klippningen en annan dag!

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback