Vart ska jag springa idag?

Dagens pass var tänkt som ett intervallpass, eftersom jag ska få in det nån gång under veckan och varför då inte idag? Har mätt upp en runda på 450 m dä rman ska springa 3 set á 3*450 m .... låter ju superkul! Men idag är det toppenväder ute, och jag är hemma redan nu! Alltså, 1-1,5 timme tidgare än planerat, så varför inte sticka ut lite längre tid då?

Finns ju en del bra anledningar till varför jag inte ska göra det:

Jag har jobbat hela dan och är lite trött
Jag har ätit sådär bra under dagen och dessutom druckit ganska dåligt
Jag har planerat intervaller idag och ska ha mitt långpass på lördag....

Finns en del bra anlendingar till varför jag ska springa lite längre idag:

Jag känner för det! En anledning så bra som någon!
Det är fint väder
Jag ska på fest på lördag - och man kan bli ganska seg av ett långpass så kan vara bättre att ta det idag då!
Vädret ser ut att bli sämre på lördag, så ska man springa intervaller utanför huset kan man lika gärna göra det i regn, men ska man springa 20-30 km så kan det vara skönt att slippa regnandet!
Jag har laddat min iPod med p3 dokumentärer, vilket passar sig lite bättre inför ett långpass än för ett intervallpass!

Hmmm - vad blir det då? Ja, det får ni se i nästa inlägg - vilket kan bli närsomhelst, eftersom min uppdatering på bloggen för tillfället är superdålig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback