Trevlig (h)älg!

Denna helgen går i älgens tecken kan man väl säga! Ni som läser Andreas blogg, och som sett han faktiskt uppdaterat den 2 (!) gånger denna helgen har ju säkert läst att han satt på ett x2000 i fredags, som då krockade med en älg och därmed blev han väldigt sen hem på fredagskvällen!



Idag var det då min tur att möta Skogens konung...Jag satt dock inte i någon tågkupé och vilade mig, nej jag var ute på ett långpass och hade väl kutat i närmare 17-18 km och var inne i Änggårdsbergen när jag såg något skymta fram bakom krönet! Trodde det var en häst, för det var många ryttare ute i skogen idag men precis när jag kom runt krönet så stod den där - ÄLGEN! Shit vad skraj jag blev! Var ju typ 3-4 meter framför mig bara och jag tog ett svanhopp in i en buske bredvid och visste inte riktigt vad jag skulle göra! Försökte få fram kameran i mobilen men det ville sig inte och jag vågade inte låta/göra så mycket. Efter en stund så gick han/hon in i skogen och jag vände och tog stigen tillbaka en bit och sedan ner mot Eklanda! Valde att springa därifrån över Åbymotet och så över upp till Sisjön. Den uppförsbacken var inte alltför rolig, men man får se det som bra träning för alla broar man ska springa över inom den närmsta månaden - Älvsborgsbron, Göta Älvbron och den fruktade Västerbron! Uppe vid badplatsen vid Sisjön så blev det ett varv runt till vägen mot Scoutstugan och sen ner därifrån, och så hemåt! Var dock lite längre sväng än vad jag trodde och jag var ganska mör i kroppen nä rjag kom hem och jag har mätt rundan till ca 32 km (Tid: 3:14:57) Lite osäker på Änggårdsbergen (som vanligt) men jag höll till där inne ca 1 timme, exklusive älgmötet så räknar det till 10 km då!  Så nu är man gott mör i benen, och mycket nöjd med sig själv!



Har varit inne hos Camilla en sväng nu ikväll och fått litet hjälp i bolånsfrågan! Hon jobbar ju på banken så har koll på räknandet och har hjälpt oss lite - det tackar vi för! =)

Nu så börjar det blir dags att kasta in handduken, för det finns ju en dag imorgon också! 

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: malin

Känner för att bjuda lite på mig själv, så jag har lagt upp en video lite längre ner på min blogg där jag sjunger och allt går helt snett! :) Kika in och ge en liten kommentar vetja! :)

Postat av: Richard

Djupt imponerad av distansen! Jag och Maria sprang faktiskt också 32 km på lördagen, iallafall tilsammans :)

2008-04-28 @ 16:18:58
Postat av: Elin

Malin - får kika in sen och kolla! =)

Richard - Då har vi samma strcäka i benen idag då! =) Tycker ni kämpar otroligt bra med ert program! Kul att följa er träning. Verkar vara ett bra och varierat program ni har hittat!

2008-04-28 @ 20:15:13
Postat av: Anonym

Oj en älg! De är stora som hus ju! Jag och Levis mötte en i skogen, sen dess tror jag att jag ser älgar överallt ;) KRAM!!

2008-04-28 @ 21:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback