Grym runda och bra samtal!

Ska börja inlägget med gårdagens runda, som blev helt fantastiskt bra! =) Det var en mycket glad och stolt ElinaPelina som kom hem igårkväll efter att ha gjort "tusingar" (alltså 1000 m intervaller). Startade med en uppvärmning på 2 km i 6 min tempo, och därfter stretch! kändes trögt i uppvärmningen och tvivlade på om tusingarna verkligen skulle genomföras, men är det bestämt så är det bestämt och jag sprang! Hade mätt upp en runda p å1 km för några veckor sen, och den går bakom vårt hus i en åtta! Startade med den första, och blev helt paff när klockan stannades på 4.17 min! Anade lite lätt då att rundan var fel uppmätt, men körde på med samma runda ändå för att iaf ha ngt att jämföra och mäta i efterhand. De resterande intervallerna gick på 4: (23, 17, 22, 16)   (Alltså, 4,23 min, 4,17 min, 4,22 min och 4.16 min - så vet ni hur det ska tolkas i fortsättningen! Har fått frågor på detta sätt att skriva nämligen!)   ;) När dessa intervaller var avklarade så belv det lugn nerjogg i tre kilometer och sen snabbt som attan hem för att mäta rundan och hör och häpna - Den var 1 km på pricken!!!! Så jag sprang verkligen på de tiderna, och jag fattar det knappt själv, men det känns jäkligt bra! =)



Idag har jag jobbat och är nu ruskigt trött. Öppnade idag så blev en tidig morgon. Har även haft föräldrabesök idag, och då anstränger man sig nog lite mer. Men hon var positiv och det funkade bra! Därefter hade jag lönesamtal med chefen, som också blev bra! Hon hade fått sig en bra bild av mig på den korta tiden, och den stämde väl överens med hur jag själv ser på mig vilket var kul. God människokännare får man nog säga! =) lönen då? Jodå, den kom upp ett par snäpp, och framtidsmöjligheterna ser bra ut! Fått löfte om 100% tillsvidare tjänst nu, och även goda framtidsutsikter i övrigt!

Efter det mötet var det ytterligare ett möte, men en kollega. Lite tuffare möte men mycket bra! Han har uttryckt sig lite klumpigt i hela den processen som pågått på skolan, och vi har tagit illa upp! Men samtalet idag var mycket bra och givande, och det var skönt att prata med honom om det som hänt och reda ut problemet! Stort av honom att kontakta oss när han insett att han betett sig illa!

Nu ska jag ut i Sisjön med Anna för en runda, och det är underbart väder så kan inte bli annat än toppen!



Kommentarer
Postat av: Karin

Härligt med löneförhöjning :) Det är du värd elinapelina!! BTW, jag fattade ditt sätt att skriva tiderna med en gång! Kram kram!!

2008-04-03 @ 18:54:22
Postat av: Spessartin

Vad skönt att springa! Igår var verkligen en helt underbar kväll, men den här förkylningen har däckat mig helt, satt inne hela kvällen och orkade inte göra någonting. Tråkigt, men hoppas att den snart är över så att man kan få komma ut och springa lite grand i vårvädret! =)

2008-04-04 @ 07:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback