Detta blev det!

Långpass! Det kunde ni aldrig gissa va?! ;) Rundan blev 21 km, runt västra Göteborg! Började ner mot Önnered, och sen via Fiskebäck, Hinsholmen bort till Långedrag! Sen genom Långedrag och Nya varvet till Majorna, och så genom där bort mot Högsbo och så till Frölunda Torg och sedan hemåt! Karta på rundan finns att beskåda här.

Var inte riktigt så mysigt väder som det var när jag kom hem från jobbet, men det var skönt att komma ut ändå! Startade rundan med att lyssna på p3 dokumentär om HIV och Aids, och den var intressant. Faktiskt bra att springa och lyssna när man sprang, för man tänkte inte så mycket på att man sprang! =) Därefter hade jag ytterligare en dokumentär med mig, men då fick det bli lite musik istället för det hjälpte en framåt lite mer då! Men jag märkte att dokumentärlyssnandet fick mig att disponera tiden lite bättre, för jag hade en del kraft kvar i slutet och kunde öka lite då också! Känns skönt att man faktiskt kan sticka ut och sprinmga efter en dag på jobbet, dessutom ganska intensiv dag med pysslande och grejer. Inte såå avslappnande när 32 stycken 6-åringar ska pyssla tulpaner på samma gång ;) Dessutom hade vi besök av en pappa så då ska man vara extra pedagogisk, för de ska ju också få pyssla :) Hade även en dubbel körlektion efter jobbet, och efter dem blir man lite seg... Men lektionen gick bra, och körningen går framnåt (hehe, har alltså inte övat på att backa idag!)

Och så lite siffror för löppasset:

Tid: 2:02
Snitt: 5.49 min/km
Maxpuls: 150 (72%)
Medelpuls: 194 (94%)







Kommentarer
Postat av: Maria

Hallo! Tack så hemskt mycket för tipset om MapMyRun, jag har letat hysteriskt efter en sajt som är internationell! jogg.se har ju bara Sverige, och det har de andra jag sett också. Har faktiskt inte hittat någon norsk motsvarighet, trots att det säkert finns. Så det här var ju perfekt!
Du är en sån inspiration! Behöver bara tänka på dig och din träningsdiciplin om det känns tungt att komma sig ut (dörrstokkmila kallas det här, alltså att det känns som att man måste ta sig en mil för att komma över tröskeln!)! Idag blir det 5 km tempo.
Kramar från mig!

2008-04-11 @ 15:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback