Värsta röjjet!

Röj är ordet som får beteckna helgen!

Fredagen startade med After Work! Fick skjuts in till stan av Johan och Linda - Tack så mycket !:) Var ju inte så mycket röj kanske på After Worken men det var väldans trevligt och kul uppslutning! Bra arbetsplats med andra ord! :)

Lördagen tillbringade vi i Alingsås, med ett litet stopp in på 421 så att jag kunde köpa nya´träningsskor. Inneskorna har sett bättre dagar och det var verkligen dags att förnya sig på det området! Hittade ett par bra skor som det även var bra pris på, så slog till och köpte dem! Sen skulle vi över till OnOff för att äntligen inhandla ett Playstation 2, och tillhörande Singstar! Kul när vi kom in på pakeringen och upptäckte punktering på ena däcket. Så där blev det till däckbyte. Kanske inte så mycket röj det heller i och för sig! Fick iaf bytt däcket, inhandlat playstation och sen var vi på väg till Alingsås, aningen senare än vi tänkt! Väl där så tog vi en tur med hundarna i skogen, hälsade på famor där det blev lite kortspel och sen lagade vi god mat! Stannade där under kvällen tills mamma och pappa kom hem och då körde vi tillbaka till Göteborg!

Söndagen var den dagen med mest röj! Då rensades det flitigt i vår lägenhet! Vi röjde ur klädkammaren, garderober, bokhyllan och fick slängt en hel massa bröte. Massor åkte i sopor, en hel del är nu nere i Helsingborg för att säljas på loppis och ytterligare en del ska skänkas bort! Kände sotorligt skönt när detta var gjort, men man var bra trött på kvällen efter en hel dags städande! Nu återstår finputsningen som t.ex. dammsugning men det kanske orkas med ikväll annars tar jag hand om det imorgon!

Nu har jag varit hos Lovisa! Blev en cykeltur med henne som gick väldans bra! Hon har blivit duktig på det där, lilltjejen! Sen avslutade vi vår eftermiddag med att hoppa studsmatta, och jag fick lära mig många fina konster!
Nu tänkte jag bege mig ut och springa en liten runda och sen ska jag försöka få till stånd en tidig sänggång här!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Karin

Mycket röj! Du har inte röjt nåt en lillasyster får ärva? ;) Kramar!

2007-09-03 @ 20:00:53
Postat av: Spessartin

Vad härligt att röja så mycket! Det är verkligen vad man behöver ibland! Det är jobbigt när man väl håller på och när man sklal försöka göra i ordning igen, men det är ju så skönt att bli av med en massa bröte och sånt som man inte bheöver! Vi har röjt jättemycket och det har inneburit att vi inte äger alls mycket egentligen, och det är jätteskönt. Jag kan fortfarande få för mig att röja men nu har jag inte så mycket kvar att röja i faktiskt, lite kläder bara, det är nog allt! Imorgon åker jag till Stockholm och är där tills på fredag kväll. Lite sgt att åka iväg, jag som är så hemkär, men alltid roligt att åka i jobbet ändå på nåt sätt! Skall passa på att träffa en kompis som bor i Södertälje och kanske även en gammal arbetskamrat, en av mina extrapappor, så det kan nog bli riktigt roligt hela vistelsen!

Postat av: Elin

Karin: Hehe, de kläderna som åkte ut var en del gammalt stort och en del väldigt slitet, så det var verkligen så att Bäst-före-datumet hade gått ut. Återkommer när jag rensat ut mer normala saker! :)
Spessartin: Javisst är det härligt när man ser att man kan slänga ut en del saker. Vår bokhylla var det kaos i, saker överallt - böcker och papper i en enda röra och nu står det böcker i fina rader, och papprena ligger i hyfsad ordning i klädkammaren på en hylla! :) Härligt! :)

2007-09-03 @ 21:42:35
Postat av: Karin

studsmatta är enormt bra träning! Jag kan dock aldrig sluta skratta, så mina ben blir till gelé och jag får ingen luft, således håller jag inte på så särskilt länge... Men grymt kul är det, he he...

2007-09-03 @ 22:17:22
Postat av: Elin

Karin: Haha, visst är det! Blev nästan sjösjuk till slut av allt hoppande så fick tvinga ner den där lilla tjejen från mattan för att gå in och dricka lite !:)

2007-09-03 @ 22:19:48
Postat av: Mia

Elin! Du kanske skulle kunna starta en liten studsmatteklubb! Köra lite show å sånt:))) Jag blir med direkt!
:)

2007-09-04 @ 11:48:22
URL: http://mianova.wordpress.com/
Postat av: Linda

Åh, Singstar! Jag vill oxå ha! Det är ju såååå roligt! Nästa gång vi kommer upp får det bli singstar hela kvällen!

2007-09-04 @ 17:22:27
Postat av: Elin

Mia: Ja jag har själv funderat i de banorna, och det är ju skönt att veta att jag har någon med mig! Kan verkligen trixa snyggt med benen nu, och Lovisa 5 år kan säkert lära oss massa konster! :)
Linda: Ja, Singstar e riktigt kul! Ni får komma snart!!! Vet du om ni kan 13e?? Kram

2007-09-04 @ 21:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback