Gårdagens fråga...

... handlade om vem, av tre olika personer, som man skulle ha valt till världsledare om man hade haft möjligheten att välja.

Dessa tre var beskrivningar av tre kända ledare....

Kandidat 1 hette Franklin D. Roosevelt

Kandidat 2 hette Winston Churchill

Kandidat 3 hette Adolf Hitler

När jag läste beskrivningarna av kandidaterna och skulle välja så var det nummer 3 som lät som mest seriös. Vilket gjorde att man chockades när man läste att det var en beskrivning av Hitler, som var en person som jag inte hyser någa som helst sympatier för, utan snarare tar avstånd ifrån.

Bebisen som låg i magen? Det var Beethoven det!

(Vill verkligen klargöra också att detta test inte ändrar min åsikt angående Adolf Hitler.)

Kommentarer
Postat av: Håkan

Hej!Fy vad dum man känner sig.Kandidat nr 1 trodde jag först var Bill Clinton.
Jag gissade på Winston Churchill som kandidat nr 2.
Tur jag inte är personalrekryterare*L*.
Hälsningar Håkan

2007-09-18 @ 21:30:30
Postat av: Karin

Oj hoppsan! Ja, så skulle jag ju ALDRIG valt om jag visste om vem det var!!
Och bebisen - well, he turned out alright! :)

2007-09-18 @ 21:59:20
Postat av: Elin

Håkan och Karin: Javisst är man glad att man inte ska sitta med massa jobbansökningar och välja ut personer, det kan ju sluta med en katastrof!

2007-09-19 @ 12:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback