Äntligen!

Äntligen är alla utvecklingssamtal över för den här gången! :) Så här i efterhand så tycker jag att alla samtal har gått bra, men det är ju först efter ett tag som man ser om de jobbigare samtalen leder någon vart! Inte så kul att ta upp de jobbiga punkterna men bara man gör klart att alla vill barnets bästa, och har det som mål så måste man ju komma framåt. Och jag tycker att de föräldrarna verkar uppskatta att vi lägger ner tid och energi på deras barn, och jag hoppas vi får till bra samarbete! Jag kan ju också stå för det jag säger och gör, och förklara varför vi gör som vi gör och det uppskattas ju också! Nu ska jag bara renskriva barnens mål och sen får vi arbeta med det och utvärdera till våren!



Har ju en hel del roliga historier från jobbet som man kan berätta om, men har en kul som jag tänkte på just nu! Vår vaktmästare går i pension och gör sin sista arbetsdag imorgon. Så imorgon är det dags för avtackning och lite fika. VI har då låtit barnen måla teckningar till honom för att tacka honom för all hjälp. Vi var dock lite osäkra på om de visste vem han var osv, för han ärju bara ner lite då och då hos oss. Men de visste precis att han var den som hjläpte oss borra, sätta upp hyllor osv. De flesta barnen ritade blommor, tårtor, ballonger och andra festliga saker men en pojke kom med en teckning som innehöll en hel del grå streck och när jag frågade vad han hade målat var svaret givet:

" - En instruktion för hur han ska sätta upp hyllor såklart!" 

Perfekt present till en vaktmästare ju! :)



Har varit ute på en joggingrunda nu ikväll och det var skönt. Kom hem vid 18- tiden och kom inte ut för att springa förrän vid 19-tiden så det var ganska mörkt. Men med reflexväst på, och mobilen i bakfickan så är det ändå ganska lugnt. Blev en skön runda på ca 8 km, och det var skönt med frisk luft! Nu har jag även ätit lite och tänkte lägga mig i badet en stund och det blir en ganska bra avslutning på denna dagen!






Nä, nu är det dags för lite avkoppling i badkaret!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Va skönt att du e klar med alla utv.samtal. Jag ska börja skriva mina snart och boka in samtalen också. Jag har som mål att jag ska vara klar med utv.samtalen den 29 nov!
Låter härligt med löprundan. Idag blev det ingen träning för mig, vi var och handlade till festen så vi var hemma sent. Men jag får ta igen det nästa vecka;) En helg i november annordnar Mariapakbladet en löprund i Maria Park, jag blev lite sugen på att försöka springa 5km...man kunde välja på 5km eller 10km. Jag springer en del på löpbanadet på friskis-på löpbandet klarar jag att springa 10varv där 1 varv= 400m.Jag vet inte om jag hade orkat att springa 5km??? Hade varit kul att försöka :) Du är ju så duktig på att springa, så detta är väl alldeles för lätt för dig? Ha det så bra! Hälsa. Kram Sandra

2007-10-25 @ 21:34:24
Postat av: Lillasyster

Haha, gullunge! Klart att vaktmästaren måste ha en sådan instruktion juh! :) Kramar!

2007-10-26 @ 13:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback