Måndagsafton

Nu är det åter måndag - och den börjar snart ta slut - iaf för min del! =) Brännö var väldigt mysigt!  God mat, trevlig service och myspys hela helgen! Rekommenderar det för det var riktigt bra!

Igår när vi kom från Brännö tog vi en tur till Ikea och nu har vi klart med kuddar till soffan också! Lite adventspynt blev det också, och lite annat smått och gott! Väl därifrån så begav oss mot Alingsås!

I Alinge Texas så övningskörde jag och pappa i ca 2 timmar, och det gick bra! Fick övat på en hel del moment, och det känns bättre o bättre! Var ute i ingenstans och körde runt så nu har man testat små skogsvägar i Nårunga, Ornunga och allt vad det heter =)

Sen var det dags för middag hos mamma och pappa - och då fick vi en ritkigt kul nyhet!!! Jag ska bli moster!!! Karin och Jens ska få en liten bebis!! Så himla glad för deras skull, det ska bli så kul! 

Idag är det då måndag - för att återkoppla till inledningsstycket! Valde att springa hem från jobbet idag och skulle testa en ny väg som jag fick tips om! Genom Tuve och Hisingsparken för att sedan komma till Länsmansgården och via Sommarvädersgatan ner mot Älvsborgsbron...  Trevligt med lite nytt...

Började bra från jobbet! Hittade vägen och kom till parken. Upplyst grusväg är ju mysigt att springa på, klockan var ju bara 16.30 så var ju inga problem trots att det var lite mörkt.... sen när de inte var belysning längre var det inte lika roligt, och då sprang jag och pratade med Andreas i mobilen. Stackarn han får stå ut med mycket!

Väl ite på rätt väg igen så gick det bra! Blev lite felspringningar och sådär, men inte så farligt ändå! Var ganska svårt att hitta vägen för att komma upp på Älvsborgsbron dock, men efter lite trixande och letande så var jag iaf på väg upp på bron! Bra övning för Västerbron för detta var seeeeegt! Väl över bron så var det ju hyfsat "lätt" att ta sig hem iaf! Knäna kändes av en del i slutet, och märks att jag verkligen behöver köpa nya skor...  Får fixas vid senare tillfälle!

Rundan hamnade på 16-17 km, så blev ganska långt dårå! Tiden är väl sisådär 1.40 aktiv springtid, för jag fick pausa ibland när jag sprang fel och så!... men men, nästa gång vet jag ju vägen!

Nu är det iaf dax för mig att krypa i säng! Ska nog läsa en liten stund och sen sova! Blir en lång dag imorrn, men skridskoutflykt och sedan kvällsmöte på kvällen....


Ha det gott allihopa!!


KRAM



Kommentarer
Postat av: Maria

Åååå moster Elin!! Grattis!! Vilka glada nyheter. Grattis framförallt till dig Karin, önskar dig och Jens all lycka under den här tiden ni har kvar som "bara" ni två! :)
Kramar från mig

2007-11-27 @ 11:29:02
Postat av: Karin

Tack Maria för lyckönskningen!! Moster Pelin kommer bli världens bästa moster! :) Kram!

2007-11-27 @ 12:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback