Jakten på den försvunna moppen...del 2

Ja, nu har nog den värsta chocken lagt sig och jag tror jag kan summera vad som har hänt med moppen..... låt oss ta det från början.

13 oktober hade vi lite festligheter här hemma hos oss. Mycket folk kom det, en del dricka blev det och alla var glada och nöjda. Festen avlöpte fint, och det var en lyckad kväll.

Dagen efter denna tillställning kom vi till den mindre trevliga sysslan - att städa lägenheten. Men det är bara att bita i det sura äpplet och ta tag i det. När det kom till att torka golven så kunde vi inte hitta vår mopp!! Letade litegrann, men var inte så hemskt noga kanske. Vi hade ju vår gamla mopp också, så vi använde den! Det har vi gjort sen dess, men den är kass för skaftet är sönder (kanske därför vi köpte en ny?) så det är inte så kul att använda den! Idag fick jag nog och tog tag i letandet efter den andra, försvunna moppen. Den måste ju vara någonstans i lägenheten..... eller?

Efter festen så ryktades det om att Någon (En rysk agent?) hade dansat med moppen inne på toaletten, och det är det sista spåret vi hade att gå på. Men vart hade de valsat iväg??? Vi letade på alla möjliga, och omöjliga ställen men till slut fick vi ge upp - den fanns inte här inne!

Efter vårt letande så tog vi en lång promenad, och när vi kom hem 2 timmar senare lite lagom trötta så fick Andreas för sig att kolla i utrymmet under trappan i trapphuset - och där låg vår mopp!!

Hur kan den då ha hamnat där? Ytterligare ett rykte från denna kväll är att samme Någon har vilat sig i detta utrymme under kvällen och detta måste ju ha varit efter moppdansen på toaletten då..... ?!

Nu är moppen iaf hemma, och tillbakaställd på sin riktiga plats! Och vid nästa fest ska den gömmas ordentligt!!

Ha en bra söndagkväll!



Kommentarer
Postat av: Skumberg

Skumt

/Någon :)

2007-11-04 @ 19:53:03
Postat av: Spessartin

Sånt där med försvunna saker kan vara riktigt obehagligt. Själv så har jag ju haft ett antal nagellack som varit helt borta sen flytten. De har legat i en mörkgrön påse från Body Shop. Har börjat vänja mig vid tanken att jag aldrig kommer hitta den påsen, för alla flyttlådor är uppackade sedan länge. Så igår skulle M ta fram sina gymhandskar, och drar fram en påse med mängder av nagellack i en sån där guldig MQ-påse. Antingen har någon bytt påse eller så mindes jag fel... frågan är vilket alternativ som är rätt =)

2007-11-05 @ 07:02:46
Postat av: Anonym

Moppar har det med att försvinna både i tid och otid. Därför ett gott råd, köp ett halsband med inbygd GPS eller vad det heter, det är inte riktigt min grej dessa moderna saker. Ge mig ett höftskynke en påk och en flintstonesbil då är jag i mitt esse. Men jag kan tala om att Moppar är den moderna tiden tiden Häxkvastar, och det vet man ju att dom lever sitt eget liv. Kram.
Päronet Skåne.

2007-11-05 @ 09:45:09
Postat av: Emma

puh va skönt, jag va nervös där ett tag:)

2007-11-06 @ 11:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback