En skön morgonrunda

Idag har jag ledigt, har så snälla kollegor så jag faktiskt inte behövde komma idag! Andreas är också ledig och det är skönt med lite längr helg tillsammans! Igårkväll startade jag mitt "Baka-skorpor-projekt" för farmor fyllde ju 92 år häromdagen och då är man värd skorpor. Hon orkar inte riktigt baka dem själv längre, så någon måste ju göra det och då gör jag det! :)

Hon fick det till jul förra året och det var mycket uppskattat och nu tänkte jag att eftersom jag vet hur man gör så kan jag göra det igen! Hade nog glömt en aning för det tog väldans lång tid, eller det kanske mer berodde på att jag gjorde tredubbel sats?! "När man ändå håller på är det lika bra att baka mycket". Kruxet med att baka så mycket är ju att det behövs fler plåtar, och fler ugnar än vad vi har så inatt klockan 2 var jag ändå uppe och bytte plåtar i ugnen! :) Men det var det värt för nu finns det massor av skorpor här! Bakade även två vetekransar med varierat resultat. Ser inte så fina ut, men var goda att äta och det är ju det viktigaste! Så om en stund så beger vi oss till Alingsås för att fira farmor, och sen tänkte jag, med mammas hjälp, hinna sy lite på min maskeraddräkt och övningsköra en stund! Ni inser kanske nu att det är tur att jag fick vara ledig idag!:)

Nu på morgonen så var det underbart väder så då blir man ju väldigt sugen på att springa en runda. Komma ut när det är ljust blir ju en lyxvara nu när mörkret sänker sig över oss tidgare och tidgare på dagen! Så sagt och gjort, jag snörade på mig springskorna och kom ut en runda på ca 7 km. Var ritkigt skönt ute och hur det såg ut ska ni få se här:

               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback