Soft start på helgen!

Igår kväll mötte jag upp Anna hemma hos henne vi 18-tiden och så sprang vi mot Änggården och tog oss en runda där inne. Det var lika trevligt som alltid, och både benen och munnarna gick i ett! :) Precis i slutet av vår runda, innan vi skulel ta oss ut ur skogen så stod det två kanadagäss på stigen och bakom dem trippade deras 3 söta små ungar!

"Åååå, titta vad söta de är!" Sa vi, innan vi kom på att de nog kunde bli ganska aggressiva när vi kom dundrande fram emot dem. (Vi sprang inte så fort men det dundrade säkert för dem). Och alla som känner mig och har hört om mina skräckupplevelser med måsar förstår nog nu att jag inte vill springa förbi 2 jättestora jäss med bebisar så vi fick in en ganska snygg vändning där och tog oss ut ur skogen på ett annat ställe istället! Man vill ju inte störa djuren, och man vill absolut inte bli attackerad av en kanadagås!

Väl tillbaka hos Anna så tog jag cykeln och cyklade löer Ruddalen hemåt. Där stannade jag och körde några backrepetitioner innan jag fortsatte att cykla lugnt hemåt. Får inte in backpasset denna veckan, men täknte att jag kan göra två flugor på smällen och ta det när jag ändå var ute! Vet inte om det var så mycket kvalité i det passet, men jag sprang ju iaf lite! :)

Sen cyklade jag till Filmtajm och hyrde film. Andy skulle ut med EF-killarna så jag kunde välja och vraka vilken film som helst! :) Det blev The Holiday som jag velat se ett tag men inte kommit mig för att hyra! Väl hemma så fixade jag pastasalladen jag hade med hem från jobbet. Med fixa så menar jag att jag förbättrade den och la till pasta och grönsaker.

Sen kom Andy hem med Johan och Niklas en sväng innan de skulle bege sig mot stan! När de väl hade gått så satte jag på filmen och det var en sån där myspysig film som man bara ville se mer av. Så himla mycket mer än en timme ville jag tydligen inte se för då somnade jag! Så efter en halvtimmes slummer på soffan valde jag att lägga mig istället!! Vaknade 8.30 imorse och tog med mig täcke och kudde ut till soffan och såg klart filmen nu! Den var jättebra! Helmysig film som man helst hade velat se ännu mer av! :)

Nu ska jag bege mig mot Alingsås tänkte jag! Andy ska göra kompletteringarna på sin uppsats så jag tänkte hålla mig hemifrån. De ska ha jobbardag i farmors trädgård så kan åka dit och hjälpa till lite! iof så ska de köra igång nu, och jag kommer inte vara där förrän 12.30 eller nåt men jag kan ju hjälpa dem att äta lunch eller så! :) Så kan Andreas komma ut dit sen när han är klar här hemma!

Imorgon blir det nog ett långpass skulle jag tro! :) Får se vart jag ska förlägga det! Ska bli en tempoökning i det, enligt schemat! Kanska ska mäta upp 13 km bortåt, och sen vända och öka på hemvägen! Vi får se! Nästa lördag är det dags för Göteborgsvarvet, så ska ta en lugnare vecka med löpningen nu! Men kanske får in lite fartlek på onsdag,och ett joggpass på torsdag! Så benen är i form på lördagen! :)

Ha en bra lördag!


Kram Elin

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej!
Vilket härligt väder idag =)
Ha en trevlig helg!
Kram Sandra

2007-05-05 @ 12:23:29
Postat av: Karin

Du rensade ogräs hörde jag, good job! :) Nu e nog farmor glad när det är så fint! Måste hyra den filmen, får nog passa på när inte Jens är hemma! ;) Kram Kram allra käraste syster!

2007-05-06 @ 20:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback