Oj, oj, oj....

... dåligt med uppdatering på bloggfronten inser jag! Kommer alltid på det vid så dumma tillfällen så sakerna jag ska blogga om samlas på hög! :) Men nu kommer ett inlägg i alla fall, så slipper ni oroa er!

I tisdags blev det en runda med Anna, och hennes kompis Josefin, vid Sisjön - Oxsjön! Och som vanligt var det väldigt trevligt. Det är kul att springa ihop för man småpratar hela tiden, och tänker liksom inte på att man springer! :)

I onsdagskväll kom Andreas hem och det blev lite god middag och myskväll! Skönt med kortvecka, för det innebär ju en långhelg! :)

I torsdags så sände vi en tanke till alla norrmän såklart, riktiga såväl som nynorrmän! ;) Andreas var iväg och skrev och korrigerade det sista på sin uppsats, och de blev finito med den! Härligt!! Medan han var iväg så sprang jag ett fartlekspass nere i Fiskebäck vid Tippen. Blev 2 km uppvärmning dit ner, och sedan 8,7 km fartlekar och därefter 2 km hemåt för nedvarvning! Kombinerade olika turer både på skogsslingan och slingan vid havet så det blev ganska bra pass! Småregnade mest hela tiden och precis vid havet blåste det ju en del så var sådär halvmysigt, men men funkade bra ändå! När man sen sätter på Ipoden och får höra The Pinks glada stämmor sjunga:
"Pink, pink och Rock'n'roll! Vi lirar gitarr, äter glass och spelar boll" så bryr man sig inte så mycket om regnet utan skrattar mest åt deras härliga texter! :) För det är ju faktiskt väldigt Rock'n'roll med att äta glass och spela boll! 

Torsdagskvällen ägnade vi åt att tvätta, och när det var klart så gick vi på bio och såg Zodiac. Att sen Bergakungens kösystem inte var det bästa vi har upplevt är en annan historia, men vi hann in till filmen i alla fall och den var riktigt bra! Rekommenderas! :)

I fredags så slappade vi hela förmiddan och Andy fick korrekturläsa uppsatsen och finslipa det sista. Detaljer kan man ju sitta med i all evighet så till sist fick det vara klart! Då stack vi in till stan med den för att skriva ut den, och kopiera upp den, på Ink'n'art! Funkade sådär bra, men fick iaf med oss två uppsatser därifrån och två till ska ordnas på måndag så får väl klassas som okej! Priset var ju inte helt okej, men men, det är smällar man får ta! Efter det så åkte vi iaf ut till Jeanette och Martin för att hälsa på lite!

Jag och Jeanette stack ut och sprang en runda, och det var skönt. Nu är hon också igång med joggeriet, var första rundan för hennes del på länge men tycker hon gjorde ett bra jobb! Nu är hon på G med träingen så i augusti ska vi springa Edet Runt! :) Efter joggningen så blev det grillat, och sen poker för resten av kvällen! Vi sov över där och stack hemåt efter frukost idag!

Handlade lite och fixade lite hemma, och sen fick vi besök. Andreas studiekompis från Västerås, Marcus, hälsar på nu tills imorgon! Det var kul att se honom igen, för det var inte igår. Nej, det var idag! ;) (Tid till skratt: --------)  Vi tog en promenad ner till Fiskebäcks hamn och åt glass, och sen när vi kom hem var det dags att börja med maten. Då kom även Emma hit, direkt efter jobbet! Jag och Emma lagade pizza som vi nu har ätit en del av! Efter maten så stack killarna inåt stan för att spela biljard, men jag och Emma har varit kvar här. Blev en himla mysig kväll, och är glad att vi bestämde oss för hemma kväll! Suttit och pratat om allt möligt här och ätit popcorn, och så kollade vi på film, eller? "Vart tog filmen vägen? Ah, vi bytte ju kanal!" :) Var iaf väldigt kul och tycker absolut att detta ska inträffa oftare! Onödigt att man sitter i varsin lägenhet och ugglar, när man kan sitta och uggla ihop! :)

Så nu är Emmsan på väg hemåt, och jag ska snart ta och lägga mig! Imorgon är det ett långpass inplanerat, men jag har ännu inte bestämt rutt! Får mäta upp på jogg.se imorgon tror jag, eller så får jag bara bege mig ut åt ett håll och springa 3 timmar ditåt och ta en buss hem, det kan ju också funka! :) Sedan på kvällen ska jag ha telefonkonferens med min nya kollega Lina och diskutera igenom lite! Hon ska vara med på måndag och se hur vi arbetar, och sen på föräldramötet på onsdag! Blir kanon, bara att säga att de kan va glada att de valt vår skola till sina ungar, det blir finemang.. :)

Godnatt, tror det är dax att avsluta nu innan jag flummar vidare! :)

Kram Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback