En arbetsvecka till...

... har snart gått och det är inte klokt vad tiden går snabbt. Hinner inte med själv längre! Om 2 veckor är det skolavslutning, får nog stålsätta mig den dagen så man inte lipar alltför mycket nu när barnen ska sluta! de tycker det ska bli så roligt att börja ettan, men de vill samtidigt inte sluta! Det är ju positivt, men de har vuxit så himla mycket nu - både på längden och inom sig! Massa härliga ungar! Vi pedagoger har suttit idag och börjat skriva namndikter på alla barnen, som de ska få i avslutningspresent! Blir en del goa skratt!

Imorgon har vi sista inskolningsdagen fr våra nya elever och det ska bli himla skönt när det är klart! Blir så intesiv period när man har så många olika delar som ska göras! Inskolning av nya barn, överlämning av våra barn till ettan, inskrivningssamtal, undervisning och så intervjuer av ny fritidspedagog! Aningen förvirrat tillstånd, men men, bara att bita ihop! Snart är det sommarlov! :)

9 dagar kvar nu till marathon också! Sprang en runda igår med lite fartlekar i. Värmde upp bort till Påvelund, och sen tog jag 2 varv på den rundan (á 1,7 km) och sen en längre nedvarvning! Var ganska trött igår, och det kändes i hela kroppen! Lite seg kände jag mig, men var egentligen mest trött i huvudet, vilket resulterade i en extremt tidig sänggång igår. Slocknade nog runt 20.30 eller något sådant!  =)

Så idag var pigg när klockan ringde, och eftersom solen sken då så blev jag ännu piggare! Härlig start på dagen! =) Vart en bra dag på jobbet också, trots myskovikarien och sånt där. Man får inte säga så, men han är skum! Bara 2 gånger till som han är hos oss, sen ska han inte ringas in mer. Är hellre själv med alla barnen!

Nu ska vi snart bege oss till Alinge Texas för lite middag! Fira Erik och Andreas lite! Erik har iof redan fått sin present, och tur är väl det eftersom konserten som han fick biljetter till var förra fredagen! ;) Men det var nära att jag och min kära
syster gjorde en tabbe, för vi hade tänkt lämna presenten idag! Tur att man har en mamma som tänker åt en! ;)

Nä nu ska jag göra mig klar innan Andy kommer hem, för när han kommer så sticker vi på stört!

Kram på er,

Elin

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej Elin! Håller med dig...tiden går så himla snabbt och imorgon e det fredag igen:)skönt i alla fall med lite helg.
Läste också lite på din systers blogg...tråkigt det som har hänt med hennes hund. Jag vet hur det känns...jag var med när vi fick avlida vår tax( som blev sjuk) som vi hade och jag var väldigt ledsen och det var svårt att se honom ta de sista andetagen efter att dem hade gett honom sprutan. Med tiden går det över, men man kommer alltid att sakna dem! Hoppas att det löser sig för din syster. Du får ha en trevlig helg! Hälsa. Kram Sandra

2007-05-31 @ 21:26:55
Postat av: Maria

Haha, trist om Erik hade fått biljetter till en konsert som redan varit!! Hoppas ni får trevligt i Alingsås, hälsa alla! Här har det blivit lite mer somrigt nu, sol och 20 grader nästan! Very nice.
Kramar!!

2007-06-01 @ 14:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback