Dagen efter...

Japps, tiden vet ni redan och igår var jag så arg och besviken så ville bara strunt i löpningen  för, åtminstone, ett bra tag framöver!

Var så säker på en stor förbättring och hade en rätt bra plan på hur jag skulle få ner min tid. Startade i 5.40 tempo för att sedan kunna öka. Sprang och höll tillbaka tills Älvsborgsbron för att inte ta ut mig för mycket i början. Tanken var att jag därifrån skulle öka och krypa ner i tid, såpass mycket att man skulle kunna spurta lite i slutet!

Men... det var trångt i år... Har inte upplevt trängseln på samma sätt andra år, men det var iof 31 000 startande i år och det har det ju inte varit förut heller! Trängseln gjorde det svårare att komma förbi, och när jag märkte att jag inte kunde öka så som jag ville så blev jag stressad av det! Till slut sprang jag och kollade klockan och räknade km-tider för att se vart jag låg, istället för att bara släppa det och njuta av en annars så fin löpardag! Låste sig nog i och med det för ökningen kom inte igång alls som jag ville.

MEN....  detta negativa kan man vända till mer positiva tankar:

Positiv tanke 1:

Som träningspass inför Marathon så var det himla bra pass, och det är ju så jag ska se det! Det är ju så jag har sagt innan att jag ska se Göteborgsvarvet i år för jag har faktiskt tränat för Stockholm Marathon!  Men det är svårt att se det så ändå, man vill ju sänka sina tider!

Positiv tanke 2:

Jag höll nu 5.30 tempo och det kändes ändå bra hela tiden! När jag kom i mål var jag inte helt slut, och hade kunnat fortsätta lite till (iof lite störande eftersom jag ville ha sprungit fortare och vara helt slut i mål ;) ). Fick t.o.m höra att jag såg fräsch ut när jag kom i mål, och det är ju positivt! :) Så tempot kan jag nog hålla ett bra tag, det tror jag!

Positiv tanke 3:

Igår ville jag bara sluta springa för "... det är ju ändå ingen idé!". Men idag är jag mer taggad igen och har kikat på lite andra lopp man kan köra för att hålla igång träningen! Potatisjoggen går ju veckan efter maran, men vet inte hur fräsch man är då!? Edet Runt 25 augusti ska det bli, det är redan bokat och Oslo halvmarathon i slutet av september hade däremot varit roligt, och ska kika lite mer på det faktiskt!

Positiv tanke 4:

Jag mår bra av att springa, och jag gör det för min egen skull!

Men nästa stora mål är ju då Stockholm Marathon och nu i veckan kommer en mastodont-träninsgvecka! 74 km fördelat på 5 pass!

* Snabbdistans 8 km (+5 km upp- och nedvarvning)
* Lätt distans 8 km 
* Fartlekar 10 km (+ 5 upp- och nedvarvning)
* Lätt distans 8 km (Kan strykas om kroppen behöver vila)
* Långpass på 30 km

Ska till banken efter jobbet imorgon men efter det ska jag nog inleda veckan med snabbdistans på måndag, och sedan ett lätt distanspass på tisdag. Sedan får vi se hur kroppen känns på onsdag. Är den bra och okej så blir det fartlekar, annars tar jag det passet på torsdag! Och så 8 km på lörda och 30 på söndag! MEN om vi ska hjälpa Asha att fytta på söndagen får jag nog ta långpasset på lördag och då skipper jag de där sista 8 kilometrarna! den som lever får se... :)

Efter denna vecka så blir det iaf lite lugnare träning de sista veckorna!

Ha det bra, nu blir det nog en promenad i solen för min del!

Kram Elin

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag tycker iaf att du är jätteduktig! Kram!!

2007-05-13 @ 17:40:12
Postat av: Anonym

Tack söstra mi!

2007-05-13 @ 18:05:30
Postat av: Anonym

Diggar pos. 4 Att du gör det för din egen skull. Det är det viktigaste, att du tycker om det du spenderar så mycket tid med. Älskar din inställning.Ta med sambo så ofta du kan. Vill han inte springa kan han ju cykla, all motion är bara super. Päronfar..

2007-05-14 @ 08:13:05
Postat av: Anonym

Klart vi ska till Oslo och springa halvmara. Det bokar vi. Puss du är bäst!

2007-05-14 @ 18:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback