120 årskalas!

Idag är det dags för ett 120 årskalas! Andreas farbror och fru har fyllt 60 båda två, så idag är det kalas på Hertska villan i Helsingborg! 15.30 är det dags, och slut kl. 23, så det märks att födelsedagsbarnet ä 120 år ;) Hehe, nedå, men de fick inte ha lokalen senare än 23, så då blev det ju ganska tidig start på kalasandet!

Förmiddagen har vi tillbringat ute på La Familia... egentligen utan La men ska ett köpcentrum heta Familia, så får de räkna med att man lägger till det där lilla la också! :) Svärmor behövde lite nya kläder till kalaset ikväll så det var dagens uppgift, och vi lyckades komma därifrån med en fin vit och röd skjortklänning till henne, och så blev det ett par vita jeans, en kofta och en prickig topp till mig.

Kikade även på kläder till bröllopet i sommar, men hittade inget direkt. Men så slogs jag av tanken att jag har ju faktiskt jättefina kläder från min examen som skulle passa väldigt bra till ett bröllop, så dubbelkollade det med modern, för jag var osäker på vad det stod för klädsel på kortet! Och det var kavaj, så det rosa setet som jag köpte förra året blir det på bröllopet! Känns kul, för har knappt använt det! Tycker så mycket om det men blir ganska uppklätt om man har det på sig och det är sällan man är på sådana tillställningar! =)

Nu sitter jag här och väntar på att vi ska åka på kalas, och jag är klar! Hehe, först av alla! Inte det vanligaste! Ska iof ta på mig klänningen också, men den hänger färdigstruken så ska gå fort! =)

Måste ju passa på att berätta om vår hemliga resa igår också! Det blev en fantastisk succé! Vi fick ett röstmeddelande från Agent 417 på morgonen, och han kunde tyvärr inte följa med för han hade kraschat med sin luftballong på vägen till skolan! Så vi skulle ta oss till Hjalmar Branting med buss, och hoppa av där och där skulel vi få vidare instruktioner! Där åt vi en frukt, och sen kom nästa meddelande - Gå över spåren och under tunneln! Och det gjorde vi! (Då är man så nära Lek - och buslandet så att man ser det, men de sa inget om det alls). SÅ fick vi sista meddelandet som sa att vi skulle spendera dagen på le- och buslandet!!! Lyckan var minst sagt total! Barnen hoppade och klappade i händerna, och jublade! Vi fic massa kramar och det var den bästa utflykten någonsin!

Om DU har barn som läser detta, eller känner ett barn, eller är ett barn - åk dit!!!!!  Hur kul som helst, vi lekte och lekte och lekte. Jag har inte lekt så mycket på flera år och mina två stora brännsår på armarna bevisar att vi var igång ordenligt! Åkte en sådan där rutchkana som är som en tub, och det brände nåt s in i -----------!!!  Så nu har jag två snygga sår på armarna som matchar min röda klänning ikväll :) Kul var det iaf, och både vi och barnen var så trötta när vi kom tillbaka! Fick massa beröm också från föräldrarna som tyckte det var en så rolig idé!

Imorgon blir det löpning, och förhoppningsvis blir det i Pålsjö skog, det är en himla fin plats att springa på! Idag hade jag funderat på en liten runda, men hann inte ritkigt med det. När vi kom hem från shoppingen så fixade jag ett kort till vår present ikväll och sen var det dags att göra sig iordning! Fick mitt träningspass igår på utlfykten, för idag har jag iaf träningsvärk i rumpan! :)

Nu så, ska fixa klart mig så att vi kan bege oss iväg!!

Ha det gott!


KRAM ELIN


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas att ni har det trevligt ikväll på 120 års kalaset! Jag har också shoppat lite idag, det blev en kjol, fina glas på Ikea, ljuslyktor på Åhlens. Kul att shoppa :)
Hoppas att vi hörs o ses snart.
Hälsa kusin vitamin Essa...och faster o Flemming
Kram Sandra

2007-05-26 @ 21:52:51
Postat av: Maria

Hejsan!
Hoppas ni hade riktigt kul på kalaset igår!! Vem är det som gifter sig i sommar? Härligt att gå på bröllop!
Har lagt lite nya bilder på bloggen nu som du får kika på! :)
Kram kram!

Postat av: Emma

hello:) Oj va sugen jag blev på att åka till det där Buslandet. Får nog plantera iden på jobbet! Om jag nämner det lite fint några gånger kanske barnen tror att det är deras ide tillslut. Ska iväg och jobba nu. Hoppas det va skoj på festen! Kram Emma

2007-05-27 @ 16:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback