Lilla mamma...

image83



Stackars min mamma! Idag skulle hon gå på en av sina skogspromenader med Fanny, och i en backe ramlade hon på något sätt och föll framåt. Hon måste ha tagit emot sig med händerna för det hela slutade med att hon bröt båda armarna! Tur i oturen var att hon hade ett läkarbesök inbokat på vårdcentralen inte så långt därifrån (ibland är man förutseende) men hon fick åka taxi in till sjukhuset för röntgen och så. Och nu sitter hon hemma och har båda armarna i gips.  Stackarn, hon kan ju inte äta, klä på sig eller ens gå på toaletten själv. Jag vet inte riktigt hur detta ska lösas - finns det något som heter VAF (Vård av sjuk förälder) istället för VAB (vård av sjukt barn)? Ska kolla detta på jobbet imorgon, barnen kanske vet hur man ska göra för de brukar vara kloka!



image86



Har varit lite trött dagarna efter långpasset men idag kom jag ut igen! Hade tänkt mig en runda igår men kände i hela kroppen att det var läge för ytterligare en dags återhämtning, så blev en kortare promenix istället. Men idag kom jag ut på en runda på ca 9 km, och därefter körde jag 3*100 löpskolningar! Så känns skönt nu!

Nä, ska strax kolla på TV tror jag, men först tänkte jag fråga om det är någon där ute som vet VARFÖR indianer hade fjädrar? Pratar om Nordamerika nu med barnen och vi tänkte låta dem göra varsin fjäderskrud men behöver ju berätta lite bakgrund om det också! Och så ska vi berätta att de inte alltid har dem på sig, så var inte oroliga. Har t.om. hittat en film om en Indianflicka i Kanada och hur hon lever :) 

Ha det bra!! 

KRAM ELIN  




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback