La Grande Finale!

Nu var det ett par dagar sedan jag uppdaterade  här och så här dagen då la Grande finale går av stapeln så måste man ju ge sitt expertutlåtande, så håll ut gott folk ? det kommer lite längre ner men först får jag ju bara ge en tillbakablick av vad som har hänt sen sist!

  

I tisdags åkte vi till Alingsås efter att jag hade jobbat klart. Där blev det våfflor och sedan hjälpte mamma mig att fixa håret. Blev lite klippning av topparna och lugg, och sedan lite ny färg! Blev himla nöjd ? så TACK så mycket mamma!

  

I onsdags var det jobb som vanligt och efter jobbet var det en löprunda inplanerad. Var himla seg när jag kom hem och funderade på om jag verkligen skulle ut, men så blev det ändå! S jag sprang milen, och det gick bra. Var seg i benen och de kändes tunga, men klarade mig ändå runt på 55 min. så det var ju helt okej!

  

I torsdags så hade vi studiedag på skolan, så vi hade föreläsning på Fenestra Centrum! Föreläsningen handlade om Formativ bedömning och var ganska intressant! Kommer inte utveckla vad det innebär, för jag vill ju att ni ska fortsätta läsa resten av bloggen! När vi var klara där så sprack det upp och blev riktigt fint väder, så när jag kom hem stack jag och Andreas ut på en joggingrunda! Blev en jätteskön runda på 8 km ner mot Hinsholmen och Fiskebäck! Kom i ?mål? på 48 min. så bra jobbat av Andy!

  

Igår så var det dags för kalas för Asha, så efter jobbet var det hem och byta om och fixa i ordning sig för att sedan ge sig iväg! Väl där så blev det lite vin, lite spel och trevligheter! Var en mysig kväll och kul att träffas igen, blir inte så sällan som man får ihop allihop nu för tiden! Vi firade Jeanette lite också, eftersom vi inte kunde komma när hon hade kalajs. Jag gjorde kort till dem och de såg ut såhär:

 
  Ashas kort - som innehöll presentkort på MAC


   Jeanettes kort - som innehöll presentkort på Ticnet



 

Idag blev det ingen innebandy för min del, kände att jag behövde sömnen istället. Och imorgon ska jag och Anna ge oss ut på en långtur så sparar mig till dess istället. Ska nog ta mig ut en liten runda sen, men kanske någon kortare på 6-7 km!

 

I eftermiddag kommer Sandra och Marcus hit för lite Göteborgsbesök och schlagerkväll! Ska bli trevligt! Vi ska äta lite och så och sen blir det La Grande Finale! Maria och Linnea kommer också förbi för att titta så det blir roligt.

 


158711-79


Nu kommer min tipsrad inför ikväll! Vi har tippat på jobbet för att pricka in hur slutresultatet kommer att se ut placering 1 till 10, och vi har poängsystem och allt. Den som får mest poäng vinner en öl av de andra som är med. De som deltar i denna tävling är jag, Magda, Fredrik och Andreas sambo Anna! Anna skulle få sms?a in sin lista till Fredrik innan 20.00 ikväll men vi andra skrev ner våra igår. S jag har deras listor hemma också, men jag vet inte hur Anna har tippat! Spännande! Jag tror dock att kvällen kommer att sluta så här:

 
  1. The Ark
  2. Andreas Johnson
  3. Måns
  4. Sebastian
  5. Marie Lindberg
  6. Sanna Nielsen
  7. Sarah Dawn Finer
  8. Anna Book
  9. Sonja Aldén
  10. Tommy Nilsson
 

Nummer 1 och nummer 10 var ganska lätta att placera ut, men däremellan är det klurigt. Men jag, Magda och Fredrik har The Ark, Måns, Andreas och Sebastian i top 4 men på olika placeringar, så ska se vem som vinner!

 

Magdas lista

 
  1. Andreas Johnson
  2. Sebastian
  3. Måns
  4. The Ark
  5. Sanna Nielsen
  6. Sonja Aldén
  7. Marie Lindberg
  8. Sarah Dawn Finer
  9. Tommy Nilsson
  10. Anna Book
 

Fredriks lista

 
  1. The Ark
  2. Andreas Johnson
  3. Sebastian
  4. Måns
  5. Marie Lindberg
  6. Sarah Dawn Finer
  7. Sonja Aldén
  8. Anna Book
  9. Sanna Nielsen
  10. Tommy Nilsson
 

Må bäste man vinna, både i Melodifestivalen och i vår tippning! (Det borde ju bli jag)


 

Ha en bra dag!

 

Kram ELIN


Kommentarer
Postat av: Karin

Lycka till med tippningen! Hoppas du vinner många öl.. men va försiktig, du minns väl hur det var sist när du hade ölhävning?! Haha.. Kramar!

2007-03-10 @ 12:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback