I väntans tider...

Haha, säkert en och annan som tänkte till där! Men vi går i väntans tider...På om Andreas får jobb i Malmö eller inte. Han var där på en andra intervju i fredags, och han grillades med personlighetstester och sånt under 2 timmar. Första intervjun tog 3 timmar så de har säkert fått en hyfsat bra bild av honom nu! Nu står jobbet mellan honom och en tjej, och besked väntas inom 1-1,5 vecka! Spännande!

Får han jobbet så får vi börja veckopendla ett tag, men vi har klarat det förut och klarar det igen! Vi börjar så och se hur det går. River inte upp hela tillvaron i Gbg och så nu, utan han får känna på jobbet ett tag för att se vad det är och jag vill jobba kvar på mitt jobb nu! Sen får vi diskutera om det igen efter ett tag och se vad vi ska göra. Kanske kan bli skåning för en liten tid, men Andreas har lovat att han vill flytta upp till gbg-trakten igen efteråt och bo i hus med mig då! Så ja, kan inte säga något direkt egentligen.


Jag vill helst jobba ett år till i förskoleklass på Fenestra, för har massa idéer jag vill testa på!

Något spännande om jobbet förresten? min kollega kommer inte tillbaka på hela våren så vi söker nu efter en ny förskollärare, och jag har tipsat min goda vän Lina Tolf att söka tjänsten! J Lina verkade helt på, och kommer skicka sin ansökan i dagarna, och i fredags pratade jag med chefen som blev väldigt intresserad av detta förslag! Hon frågade "är det en glad och bra tjej? Absolut, svarade jag. Skulle vara så himla kul att jobba med Lina, tror vi skulle få igång en väldigt bra verksamhet, så bättre val kan inte min kära rektor göra! Det lilla kruxet var att det i ansökan står startdatum 2 april? men Lina kan inte förrän augusti eftersom hon jobbar nu! Men isf kanske vi kan lösa det med vikarier terminen ut, och så kör vi på nya tag efter sommarn. Vet vi att Lina kommer i augusti så kan hon ändå vara med på föräldramöte med de nya föräldrarna under våren och så, så att de får se vem det är! Kan isf stå ut med en lite rörig vår om man vet att det blir bra sen för Den som väntar på något gott?

En jobbmässig sak till? jag har nu gått upp på 95% och startar med det nu ett tag för att se, har då lite timmar kvar att kunna fylla på, vilket jag säkerligen gör! Men skönt att slippa skriva upp alla timmar hela tiden, utan nu har jag dem och får lön för dem osv!


Är i Helsingborg nu, och har haft en mycket trevlig helg här. Åkte direkt efter jobbet i fredags och när jag kom fram så åkte vi till Kim och Linda och åt middag! Himla god mat blev det ? Linda, om du läser detta får du gärna maila receptet!

Igår var vi först på stan en sväng för lite shopping, gick runt och tittade ett tag och vi kom hem med en tunika till mig, lite nötter, torkad frukt och frön från Tasty House, och en burk marmelad från Fair Trade affären! 

När vi kom hem så stack jag ut på en liten löprunda. Sprang nere i Ramlösa Brunnspark, vilket var trevligt! Den är inte så stor men lämpar sig väl för backträning! Jag värmde upp i 10 min. Och sen hittade som en dalgång och så gick det upp två backar åt varsitt håll, så jag kutade upp för den ena, och sen joggade jag sakta ner och väl nere så fortsatte jag rakt fram och kutade upp för den andra! Varje backe tog ca 25-30 sek. att springa upp för och jag gjorde 10 backar allt som allt! Kul att man verkligen tog sig i kragen för att göra denna form av träning, blir sällan av om man är själv! Efter backarna så joggade jag ner i ca 10 min också, så allt som allt blev det väl 37 minuters löpning! Lite vårlöpning blev det för när jag kom springande på uppvärmningen så kom en igelkott över vägen, så då fick jag stanna och stretcha och prata lite med honom!



Efter löprundan igår var det dags att göra sig klar för kalas! Svärföräldrarna har fyllt år och det firades igårkväll! Det blev en medelhavsinspirerad buffé, och det var precis lika gott som det låter! Riktigt god mat blev, det och som tur är så blev det lite över och det får vi med oss hem idag! J Efter maten så smög vi oss iväg för att se Andra chansen! J Var kanske lite otippat med Sonja Aldén men men? Sen spelade vi ett frågespel som handlade om Sverige, var ju inte världens lättaste frågor så spelet höll på ganska länge. Men efter en bra kämpainsats så vann tjejerna!



Idag skiner solen ute och det är + 6 grader så jag tror jag ska ge mig ut på en runda idag också!  Andreas är med Markus och tittar på fotboll nu, men när han kommer hem ska han cykla med mig när jag springer! Blir väl om ca 1,5-2 timmar så får se vad jag ska roa mig med till dess, är det för kallt för att sitta ute i solen och läsa tro?!



Idag får vi alla hålla tummarna för Tomas också, han är nämligen ute i skidspåret idag för att ta sig runt Vasaloppet! Har på TVn nu så ska se om jag ser honom! Lycka till, Tomas!



Ha det bra allihopa, hoppas ni har haft en trevlig helg!



Kram Elin



Ps..Vi har fått en liten present också ? säsong 5 av Vänner!


Kommentarer
Postat av: Karin

Låter som en kanonhelg! Och att få träffa Herr Kotte också! :) Kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback