Glass i stora lass!

Idag blev det en proemnix efter jobbet. Först var jagtvungen att gå till stadsbiblioteket för att lämna böcker där, och på vägen ner för Avenyn kom jag på att jag borde gå in på banken eftersom mitt kontokort håller på att ramla sönder! Shop til' you drop är ju mitt ordspråk ;) Sagt och gjort - in på Swedbank och ställa sig i köööööööö!

Sen var iaf kortet beställt och då var det vidare mot Handels för att kolla upp en sak åt Andreas! Sen tänkte jag ta mig till Förlunda Torg för att handla lite att äta innan jag kom hem, men missade den vagnen så knatade bort för att ta 50 bussen istället, och då missade jag självklart den också! Men men, kom en 91a strax efter och även om den tar jordens omväg hem till oss så var det bättre att ta den än vänta inne i stan. Var så hungrig vid detta laget att jag bata längtade hem! Så hemma blev det raka spåret till Ica på smycke och inhandla en VV pizza! Köpte även lite smaskig glass som jag har mumsat lite av nu, och är på betydligt bättre humör igen! :)

Testade GBS andra nya Youghutglass denna gången, Youghurtglass med Gräddkolasås och den var yummie! :)

158711-97



Här kommer lite glassfakta för glassälskare där ute!



Visste du att...

  • ...vi älskar glass i Sverige och äter 13 liter per person och år.
  • ...på ett år äter varje svensk en liter Big Pack i genomsnitt.
  • ...71% av alla glassätare tycker att de får glädjekänslor när de äter glass.
  • ...2 kulor Big Pack Light Vanilj innehåller ungefär lika mycket socker som en apelsin.
  • ÄNDRA! ...1 solero Red Fruits innehåller ungefär lika många kalorier som i en banan.
  • ÄNDRA! ...2 kulor Carte d`Or Jordgubb innehåller en fjärdedel av kalorierna i en ostfralla.
  • ...glass är det enda man konsumerar i fryst skick.
  • ...GB står för hela 80% av lättglassmarknaden idag.


 


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Elin,
Hittade receptet på fläskfilén och grönsaksgratängen som ni fick hos oss för ett tag sen. Kolla denna länk:
http://216.239.59.104/search?q=cache:Fl6r-EubnuYJ:www.expressen.se/mat/recept/smalmat/1.356676/1.356676+parmalindad+fl%C3%A4skfil%C3%A9&hl=sv&ct=clnk&cd=3&gl=se
Hoppas allt är bra i vårvädret!
Kram

2007-03-29 @ 16:35:09
Postat av: Anonym

Tack Linda!! Den ska vi defintivt laga snart! :)

2007-03-31 @ 11:17:17
Postat av: Karin

Om det nu är så nyttigt med glass kanske jag ska lära mig att tycka om det! ;) Kram kram!

2007-04-02 @ 10:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback