Backträning!




Idag skulle jag och Anna träffas efter jobbet för att ta oss till Skatås och springa med Solvikingarna. Började lovande på dan, för vädret var fint och jag tänkte att det skulle bli riktigt nice med löpning efter jobbet!

Tji fick jag! Strax innan jag slutade så började det regna, och det avtog inte direkt heller! Men vi träffades som planerat vid 17-tiden och ifrågsatte faktiskt lite hur dumma man kan vara som ger sig ut på något som backträning en dag när det faktiskt regnar, ganska mycket till på köpet!

Uppe på Skatås så bestämde vi oss för att springa med den "lätta" gruppen. Förra gången vi var där så var de bara en grupp så då var det ju bara att haka på, men så tänkte vi att det är bäst att inte ta för svårt! Denna var inte för svår! Hehe, gubben som ledde gruppen har bog varit militär eller något annat trevligt i sin ungdom (var nog ett tag sen). Vi fick absolut inte springa före, eller vid sidan av, honom! Och nrä vi värmt upp, i ett hysteriskt lugnt tempo, och kommit till backen så gjorde han klart för oss att "Här pratar vi inte, här tränar vi!" Vilket gjorde att jag och Anna småfnissade mest hela tiden!

Sedan var det backträning. Började bra med att springa upp för backen 2-3 gånger och jogga ner, men sen körde vi den i grupp låååångsamt så att vi skulle känna studsen i benen och pendla med armarna på rätt sätt. Det var iof bra att bli påmind om detta, och han sprang även en bit med oss en och en, för att kolla vår löpstil. Till mig sa han "Bra... känner du nu? Det kan bli bra detta, om du övar!" Så jag får väl göra det då! Men efter 67567567 gånger i lååångsamt tempo och i regn så blir man faktiskt ganska kall, så det var skönt när vi fick springa på igen upp för backen! Efter backträning som varade i 40-45 (?) minuter så joggade vi lååångsamt hem igen!

Summa summarum kan man säga att det var givande, men nästa gång väljer vi nog den andra gruppen! Vi var så otrligt taggade när vi åkte upp dit och pratade om att vi skulle ta ut oss så mycket, och det blev ju inte riktigt så denna gången! Men bra att börja i denna grupp och se hur det var!

Skönt var det när man väl var hemma igen och kunde sjunka ner i ett varmt bad och läsa en stund, för att sedan inta en god middag! Då är man ändå rätt nöjd med sig själv!

Ha det bra allihopa,

Kram Elin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha rolig gubbe! :) Jag ska också färga håret imorn så vi ses hos mamma å pappa! Kramar!

2007-03-05 @ 22:11:06
Postat av: Anonym

Haha rolig gubbe! :) Jag ska också färga håret imorn så vi ses hos mamma å pappa! Kramar!

2007-03-05 @ 22:11:31
Postat av: Anonym

Rolig? Följ med nästa gång så får du se :0)

2007-03-06 @ 22:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback