23 kilometer....

... i ett vårigt och härligt Helsingborg blev det idag! Var ca 15 grader när vi stack ut så det dröjde inte länge förrän jag sprang i t-shirts och shorts - årets första barbenta och kortärmade runda! :) Riktigt skön, och trots att det blåste så var vindarna ljumma och sköna! :) Enda gången det blev lite kyligt var nere genom stan för då sprang jag i skugga samtidigt som det var ganska mycket vind, och då kändes det lite kallare!

Måste bara klargöra en sak! Om ni någon gång ser mig springa och Andreas cykla förbi så är det antagligen så att han lider mest av det! han är ingen slavdrivare som cyklar bredvid sin springande flickvän och "piskar" på henne! :) Det verkar som om folk tror det för det är många som tittar mycket på oss när vi kommer springandes/cyklandes och eftersom vi pratar med varandra och så, så fattar de ju att vi är ute tillsammans! Han är istället väldigt snäll och underbar som cyklar med! Han servar med vatten, russin och banan! :) Och jag har en korg att lägga tröjan i när han är med, så det är väldigt snällt att han cyklar med! Älskar dig, Andreas! :)

Tror jag sprang ute lite för hårt idag, blir lätt så när någon cyklar med. Sen kände jag i benen att de var lite trött sen i torsdags, men det funkade ju ändå! Förra gången jag sprang 23 kilometer kändes det ju ritkigt bra och jag kunde sprungt på en stunds till men idag hade jag inte tagit en meter till när jag väl var hemma! Dagsformen avgör ju lite. Då sprang jag en söndag eftermiddag och hade vilat och ätit bra lunch osv. Idag var det lördag och hade bara en vilodag mellan fartlekspasset och detta + att jag sprang såpass tidigt att jag bara åt frukost och sen en banan innan jag sprang ut. Var dock en rejäl frukost så jag klarade mig gott på det, men det märks att det är avgörande hur dagsformen är! trots detta så klarade jag rundan på 2.20.47 så det var knappt 3 minuters skillnad mot förra gången! Så, så himla dåligt gick det inte - som jag trodde när jag var vid Raus och trodde jag aldrig skulle komma hem!

Industrivägen i Helsingborg är ingen toppenväg att springa på, by the way ;) men när man springer den så kan man förstå det där snacket om att Skåne är platt och att det inte finns backar....... säkerligen 4 kiloemeter raksträcka med ganska mkt vind - det var inte superroligt! Men jag kom hela sträckan fram! :)

Imorrn blir det nog liten stund på altanen igen. Satt ute och läste förut och det var underbart! :) Solen tar, kan man säga för nu har jag fina cykelbyxor på benen efter en löprundan! En nyans ljusare än min andra hudfärg! Mycket snyggt! ;)

Nu ska vi grilla! Kim och Linda kommer snart, så ska bli himla trevligt att träffa dem!! mumsigt med grillning också, blir många premiärer idag!

Trevlig kväll!


Kram Elin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för att du klargör det faktum att jag lider mer än du när jag cyklar och du springer :) Men du är ju så söt när du springer så jag cyklar gärna med :) Puss

2007-03-25 @ 12:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback